חדשות הארץ

אלפי בני אדם מפגינים נגד רה"מ נתניהו בת"א, ירושלים וקיסריה

אלפי בני אדם מפגינים השבוע ה- 18 ברציפות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית בתל אביב, ירושלים וקיסריה. כמו כן, אלפי מפגינים התאספו בגשרים, מחלפים וצמתים ברחבי המדינה.

צילום: קבוצת תיעוד מחאה

בירושלים, כ 10,000 בני אדם מפגינים סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים במחאה על ביטול הצבעת הכנסת ביום רביעי, על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת תיק הצוללות וכלי השיט – זאת לאחר שההצעה אושרה ברוב

צילום: קבוצת תיעוד מחאה

בקיסריה, מאות מפגינים התאספו סמוך לביתו הפרטי של רה"מ נתניהו ותלו במקום שלטים בהם נכתב בין השאר: "שקרן" ו- "דיקטטורה בחסות קורונה"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתל אביב התקיימה עצרת מחאה של התנועה לאיכות השלטון, שלאחריה צעדו מאות מפגינים ברחובות העיר.

יושב ראש התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא, נאם בעצרת: "מנהיג מושחת – אסור שישב על הגה השלטון, מפני שתמיד ישקול שיקולים זרים וישים בראש את טובתו האישית", אמר שרגא. "רק אתמול בישר לנו שר הביטחון, מר גנץ, שנתניהו הסתיר ממערכת הביטחון את מכירת ה- F-35 לאמירתים. משמע, פעם נוספת, נתניהו פגע אנושות בביטחון הלאומי, רק בכדי לרוץ ולספר לכם, שהוא עשה שלום".

הזמר אביב גפן נאם בהפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין, ואמר: ״מיליון מובטלים, אנשים חרוצים והגונים – הפכו ביום אחד לקבצנים. השלטון שלך נתניהו, עוסק רק בדבר אחד – פילוג ושיסוי. הם יודעים שאם נהיה ביחד ביחד ננצח, אז בואו נהיה ביחד. וירוס השנאה מופץ וכולם יודעים מי האחד שמפיץ אותו – אתה וחבריך הבריונים מר ביבי נתניהו. אהבה תנצח הכל. כשאני רואה אתכם הדור הצעיר, אני מבין כמה טעיתי ששרתי ׳דור מזוין׳״.

אביב גפן בהפגנת התנועה לאיכות השלטון. צילום: ללא קרדיט

במהלך מחאה המתקיימת ברחבת המדיאטק בחולון, שוטרים עיכבו קטין בן 17 בחשד להשלכת ביצה לעבר מפגינים.

שלושה צעירים איימו על מפגינים במחאה המתקיימת בכיכר רבין בתל אביב באמצעות שוקר ונמלטו. החשודים, בני 26, נעצרו תוך זמן קצר בתום סריקות של השוטרים במקום. ארבעת החשודים ייחקרו על ידי המשטרה.

צעיר בן 18 נעצר ברחוב אבן גבירול בתל אביב בחשד כי ניסה לדרוס מפגינים כשהוא רכוב על אופניים חשמליים. בנוסף, בכיכר רבין, עצרו השוטרים צעיר נוסף בן 18 אשר ניסה להתפרץ לבמה ולהפריע לסדר הציבורי. 2 החשודים ייחקרו על ידי המשטרה.

צילום: קבוצת תיעוד מחאה

מהמשטרה נמסר: "המשטרה רואה בחומרה אלימות מכל סוג, במיוחד כזו שנועדה לפגוע בחופש ההפגנה".

תנועת "הדגלים השחורים" מסרה כי "במקום להתעסק בלמעלה ממיליון מובטלים, בכלכלה הקורסת ובמניעת הסגר השלישי – ראש משפחת הפשע נתניהו היה עסוק במניעת ועדת חקירה בנוגע לפגיעה בקודש הקודשים של מדינת ישראל על ידי ביטולה של הכנסת. מדינת ישראל נמצאת במאבק קיומי על היותה דמוקרטיה".

צילום: קבוצת תיעוד מחאה

מתנועת "אין מצב" נמסר כי "בשבוע בו הדמוקרטיה בכנסת ישראל נמחקת למול ענינו באופן הבוטה ביותר. ובשבוע שהמשטרה נשלחת בשרותו של הנאשם בפלילים לטפל במפגינים כמו בארגוני פשע חייבים לצאת לרחובות ולמחות בכל הכוח כדי להגן כאן על הדמוקרטיה הישראלית".

מתנועת "קומי ישראל" נמסר: "הממשלה הזו איבדה את אמון הציבור ורוצה להשתיק את הביקורת עליה. מפלגת הליכוד נחטפה על ידי ארגון פשע מבלפור שלקח מדינה שלמה בשבי ומהמר על עתיד ילדינו. בזמן שאנחנו מנסים להחזיק את הראש מעל פני המים הם גוררים אותנו לקטסטרופה כלכלית וחברתית שלא נוכל לקום ממנה".

צילום: קבוצת תיעוד מחאה

אלפי פעילי יש עתיד-תל"ם יצאו השבת בקריאות להחליף את ממשלת נתניהו, הפעילים התפרסו בכ-100 צמתים וגשרים ברחבי הארץ ואיתם חברי כנסת מסיעת יש עתיד-תל"ם.

מרכז האופוזיציה ויושב ראש סיעת יש עתיד-תל"ם, ח"כ מאיר כהן, שעבר בין 11 מוקדי ההפגנות שבבאר שבע, אמר: "אזרחי ישראל שיוצאים בנחישות מדי שבוע לצמתים ולגשרים, מהצפון ועד הדרום, מבטאים את הכאב והכעס של הציבור כולו. לעם ישראל מגיע ממשלה שתראה אותו, תעבוד בשבילו, ולא תפעל ממניעים פוליטים בעת הטיפול במשבר הקורונה".

הפגנת פעילי יש עתיד-תל"ם. צילום: ללא קרדיט
Back to top button