צבא וביטחון

תנועת אומ"ץ: צה״ל מפקיר את בריאות החיילים בכפר הנופש אשקלון

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ויו״ר הוועדה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא, פנו השבוע (רביעי) לשר הביטחון בני גנץ והרמטכ״ל אביב כוכבי בתלונה חמורה על דרך הטיפול של צה״ל בחיילים שחלו בקורונה בכפר הנופש באשקלון.

מתנועת אומ״ץ נמסר כי הגיע לידיהם מידע בו עולה כי חיילים שנמצאו חיוביים לקורונה מועברים מיחידותיהם לאשפוז ובידוד לכפר הנושא אשקלון. עוד עלה מהמידע שהגיע לידיהם, כי ככל הנראה, לאחר שנמצאו חיוביים הם שוהים כ-14 יום במתקן הנופש ולאחר מכן משוחררים מבלי שמתבצעת בדיקה לשלילת המחלה. כך יוצא לדבריהם, שחיילים שעדיין חולים בקורונה, מבקשים להשתחרר תוך כדי שהם מסתירים תסמינים אלה ואחרים ומכאן יוצאים לחופשי תוך סיכון הדבקת בני משפחתם וכלל הציבור.

ראשי אומ״ץ התייחסו לנושא ואמרו כי ״מה שקורה בפועל הוא שעל מנת להשתחרר מכפר הנופש באשקלון די בהודעה של החייל כי אינו סובל מתסמינים כלשהן ומערכת הרפואה בכפר הנופש מסתפקת בכך ואינה עורכת בדיקה להוכחת העובדה שהינם שליליים לקורונה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הדגישו באומ״ץ כי ״חמור מכל, יש חיילים שמנצלים לרעה את שהותם בכפר הנופש ומדמים תסמינים על מנת להישאר ימים נוספים ולא לחזור ליחידותיהם. היה והחייל התלונן על התסמינים מעבר ל- 14 יום הוא נשאר אוטומטית במתקן ל- 3 ימים נוספים. המערכת הצבאית והציבורית נפגעות קשות בשני מישורים, חיילים שעדיין חולים בקורונה משתחררים וחיילים שאינם חולים ממשיכים לשהות במתקן לא הצדקה. בשל כך, אומ״ץ מבקשת משר הביטחון והרמטכ״ל לפעול מיידית לתיקון וטיפול בבעייה חמורה זו."

ארכיון. צילום: צלמירי

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח