צבא וביטחון

20 קצינים וקצינות חדשים הצטרפו למערך הלוחם של מג"ב

היום (חמישי), התקיים טקס סיום של קורס הקצינים של מג"ב בבית הספר החילי בבית חורון, במעמד מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי וראש אגף ההדרכה, ניצב אבשלום פלד, מפקד בית הספר החילי, תנ"צ יהודה יהושוע וסגן ראש אמ"ש, תנ"צ אמיר רצון. הטקס התקיים במתכונת מצומצת ללא בני משפחות וחברים וכמובן עם שמירה על מרחקים ועטיית מסכות. מתוך 20 הקצינים החדשים סיימו 3 קצינות, 3 קצינים מיחידת הימ"מ ו-3 קצינים מיחידות המסתערבים של מג"ב. רוב הקצינים ימשיכו את דרכם בבית הספר החילי בתפקיד מפקד מחלקה של טירוני החיל.

קורס הקצינים של מג"ב מתחלק לשלושה חלקים עיקריים. חלקו הראשון הינו גיבוש והכנה – זהו שלב ממיין ואינטנסיבי ביותר שבו הצוערים מקבלים משימות והתנסויות אשר בוחנות את התאמתם. חלקו השני של הקורס הוא בבה"ד 1 בית הספר לקצינים של צה"ל – מכיוון ששוטרי מג"ב הם גם לוחמים הפועלים לביטחון המדינה במקומות הכי רגישים ברחבי הארץ, הכשרת הצוער כקצין הינה חשובה והכרחית לפיתוח יכולות הפיקוד בפעילויות מבצעיות בשטח.

החלק השלישי והאחרון של קורס הקצינים במג"ב הוא חלק ההשלמה – החצי הראשון של ההשלמה מתקיים במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש, שם הצוערים מוסמכים לסמכויות שיטור נרחבות כפי שיש לכל קצין משטרה תוך התנסויות ותרגולות מבצעיות. החצי השני של ההשלמה נערך בבית הספר החילי של מג"ב בבית חורון ובו בין היתר הצוערים מתנסים בפעילויות אמיתיות בשטח בהן הם מתרגלים את עצמם בהובלה של שוטרים תוך חניכה אישית צמודה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן אמר: ״משמר הגבול מצוי תמיד בחזית העשייה המשטרתית, בלחימה בטרור ובפשיעה בטיפול בסדר הציבורי ובחודשים האחרונים גם במאבק בנגיף הקורונה. לוחמי מג״ב הפועלים תוך סיכון חיים בביצוע משימתם במסירות, בנחישות ובהקרבה, מבססים את מעמדו של החיל כאחד מהעוגנים המשפיעים על ביצור חוסנה וביטחונה של המדינה. אנו בעיצומה של תקופה מורכבת ומאתגרת והחודשים האחרונים ממחישים לכולנו את אחריות המפקדים במשטרת ישראל למען ולטובת הציבור."

עוד הוסיף מ"מ המפכ"ל ובירך את המשך דרכם הפיקודית: "היום אתם יוצאים לפרק חדש, ארוך ומשמעותי אל עומק מסלול השירות הפיקודי במשטרת ישראל. אני מאמין בכם וביכולת שלכם לפקד, לחנך ולהוביל את דור העתיד של לוחמי מג״ב, ומצפה מכם לתרום ולהוביל את היחידות למצוינות, לעמידה במשימות ויעדי הארגון, תוך ערכיות ודוגמא אישית המצופים מכל מפקד״.

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי אמר כי "אנו מצויים במאבק מתמשך נגד נגיף הקורונה המאיים לפגוע בשלום הציבור ובבריאותו. מצאנו את עצמנו מתמודדים בעל כורחנו עם מציאות חדשה ובלתי מוכרת אשר ערערה את השגרה אליה הורגלנו והעמידה למבחן מסורות והרגלים רבים ובעיקר את הסולידריות והערבות ההדדית בתוכנו כחברה. בתוך כל זה, נטלתם חלק במסע חייכם – עת בחרתם להצטרף למשפחת הקצונה של החיל. מסע אשר טבע מכם התמודדות חסרת פשרות, מיון קפדני, למידה, התנסות וגיבוש זהות בדרך לתואר הנכסף."

יושבים כאן מיטב בניה ובנותיה של החברה הישראלית אשר בחרו בדרך אמיצה," החמיא שבתאי, "אשר שברו תקרות זכוכית ופרצו גבולות במובן הטוב של המילה. לא אביך את היושבים כאן מולי אך אומר כי שלושה מכם שמרו על המסורת של מג"ב ונבחרו למצטיינים בחלק ההכשרה בבה"ד 1. בנוסף, שניים מהיושבים כאן בני עדות ודתות שהם לא מחויבי גיוס ולא רק שבחרו לשרת אף הגדילו לעשות ובחרו להיות קצינים ואם זה לא מספיק יושבת כאן צוערת שבעוד דקות ספורות תהפוך לקצינה הצעירה ביותר במשטרת ישראל. אז עם עוצמה כזאת אני סבור שלא רק שאין אתגר שלא נוכל לו, גם אין נגיף שיעצור אותנו".

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח