חדשות הארץ

בהלה בספארי: המטפל התמוטט – מתנדב מד"א הציל את חייו

במהלך ימי הקורונה, כשמקומות בילוי רבים נותרו סגורים – עובדי הספארי ממשיכים כמובן בעבודתם למען בעלי החיים הרבים ומטפלים בהם במרץ, למרות היעדר הקהל. כך קרה גם באותו היום שכמעט ונגמר בטרגדיה איומה.

לפני מספר שבועות, החליטו בהנהלת הספארי כי מעתה והלאה, שני מטפלים יעבדו בחצר הקנגורו במקום אחד, למען בטיחותם. בדיעבד, החלטה זו הצילה חיים. אמיר בנדל, מטפל בספארי, נכנס אל חצר הקנגורו לטיפול שגרתי, אך במהרה חש כאבים בחזהו והתמוטט. שותפו לעבודה שעמד בקרבת מקום הזעיק מיד את מגן דוד אדום וקרא לדורון תם, מנהל התפעול בספארי ומתנדב מד"א מזה שמונה שנים.

דורון תם, חובש בכיר במד"א בהכשרתו, משמש כאחראי בספארי על תחום העזרה הראשונה ובשל כך דאג להקים במקום מערך רפואי נרחב הכולל שתי עמדות דפיברילטור, אחת בכל קצה של גן החיות. בשעות הבוקר, קיבל דורון ושותפו לעבודה גלעד קריאה על מקרה חירום בחצר הקנגורו, במסגרתו עובד התמוטט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השניים יצאו מיד למקום עם מכשירי הדפיברילטור. על אותם רגעים דרמטיים, סיפר דורון: "כשהגענו למתחם, ראינו את אמיר שוכב על הרצפה, חסר הכרה. התחלנו בהחייאה וחיברנו את מכשיר הדפיברילטור – שנתן שתי מכות חשמל. לאחר המכה השנייה, לשמחתנו הדופק חזר וראיתי אותו נושם שוב. שמנו לו מיד מסכת חמצן כשבמקביל הגיע כונן מד"א רכוב על אופנוע וניידת טיפול נמרץ שהמשיכה את הטיפול הרפואי ופינו אותו במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים תל השומר".

על הצלת החיים, הוסיף: "זו הפעם הראשונה שביצעתי החייאה בשטח הספארי, במיוחד לקולגה לעבודה. הקמנו מערך שלם של עזרה רפואית ואני שמח שהצלחנו להציל את חייו. עבדתי לפי הפרוטוקול, הצלחתי לנתק את עצמי מההיכרות המוקדמת ולפעול לפי 'הספר'. בשבוע שעבר אמיר הגיע לבקר בספארי והתרגשנו מאוד לפגוש אותו. אמרתי לו שסגרנו מעגל באופן חלקי, כאשר ניתן יהיה להשלים את הפרק רק כשהוא ישוב לעבודה ואל חצר הקנגורו, שמחכה לו".

אמיר בנדל, מטפל במחלקת הקופים ונהג רכבת הספארי, הודה כי אינו זוכר דבר מרגע המקרה – ויומיים לאחור. למרות זאת, הוא שמע על המקרה מחבריו לעבודה ומהצוותים הרפואיים והתרגש לגלות כי בזכות הקולגות לספארי – חייו ניצלו בנס.

על חזרתו לספארי לראשונה לאחר המקרה, סיפר אמיר בהתרגשות: "שמחתי מאוד לחזור, גם אם מדובר בביקור קצר עד להחלמה מלאה. היה מאוד מרגש לפגוש את דורון וגלעד – הפעם כשכולנו מחייכים ועומדים על הרגליים. הודיתי להם מאוד ודורון התרגש יותר ממני, הוא ממש לא האמין שהגעתי לבקר כל כך מהר. אני עדיין בהליכי שיקום, מסתובב בחצר הבית אבל מחכה מאוד לשוב לספארי. אני מודה לכל מי שעזר והיה חלק מחזרתי לחיים."

אמיר בנדל שהתמוטט ומתנדב מד"א העובד בספארי דורון תם. צילום: דוברות מד"א
Back to top button