אינטרנטטכנולוגיה

האויב השקט והקטלני של העסקים הקטנים נחשף

חברת סיסקו פרסמה פרסמה היום (רביעי) דו"ח מקיף שעוסק במגמות המרכזיות בעולמות הסייבר ואבטחת המידע. במחקר השתתפו למעלה מ-2,600 נשאלים ב-12 מדינות באירופה, אסיה ואמריקה ובמסגרתו נשאלו לגבי עמדותיהם ביחס להגנת הנתונים האישיים שלהם. הסקר מעלה נתונים מדאיגים באשר ליכולת של עסקים להגן על פרטיות ואבטחת העובדים שלהם עם המעבר לעבודה מהבית.

האויב השקט והקטלני של העסקים הקטנים נחשף ואיום אבטחת המידע הפך לשדה הקרב החדש של העסקים והחברות

אין ספק שהקורונה הביאה לעלייה ניכרת בעבודה ולימוד מרחוק- אם בתקופה שלפני הקורונה רק 19% מהחברות אפשרו עבודה מהבית, בזמן הקורונה קפץ היקף העבודה מהבית פי שלושה ל-62%, והיום כ-37% מהחברות צופות שיותר ממחצית העובדים שלהם יעבדו מהבית גם לאחר שהקורונה תחלוף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לצד ההיקף בגדילת היקף העבודה מהבית, חלה עלייה משמעותית במתקפות הסייבר על ארגונים וחברות דרך העובדים. מנתוני הדו"ח עולה ש-61% מהחברות דיווחו על עליה של 35% במתקפות הסייבר עם המעבר לעבודה מהבית, כשרוב המתקפות התרכזו בארגונים בינוניים וגדולים.

עוד עולה, כי למעלה ממחצית החברות מודאגות מאיבוד שליטה על המידע שלהם לאחר שהעובדים נשלחו לעבוד מהבית. מדובר באתגר שצובר תאוצה ומקשה באופן משמעותי על יכולת הפרודוקטוביות של הארגון- מחנות בגדים ועד בנקים, קופות חולים ועוד. לצד האתגרים, עולה תסכול בקרב מנהלי הטכנולוגיה של חברות שמעידים כי אצלם פתרונות אבטחת מידע מסורבלים, מורכב ולא נותנים מענה אמיתי להגנת הפרטיות (50%).

הצורך האמיתי לאפשר לעובדים לקבל מענה שלם וכולל של אבטחת מידע וסייבר, מבלי לפגוע בחוויית המשתמש של העובדים מייצרת הזדמנות לצמיחה בהשקעות סייבר בהייטק. כ-66% ממקבלי ההחלטות בארגונים אומרים שהקורונה תוביל להשקעות סייבר משמעותיות אבל הם מחדדים שלא מדובר ברכישה של עוד מוצרים אלא בהשקעה באבטחה טובה יותר שמתאימה לצרכים החדשים של הארגון ולמציאות החדשה.

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל: "הקורונה העצימה את אחד האיומים השקטים והקטלניים של עסקים וחברות, איום אבטחת המידע והסייבר. אנחנו עדים מדי יום לאינספור מתקפות סייבר שיכולות לשתק עסק, ארגון ולעיתים אף מדינה שלמה בלחיצת כפתור. המענה לאיום שכזה מצריך מחברות ליישם פתרון הוליסטי שמגן על העובד מכל מקום, ובכל פלטפורמה- מהמחשב ועד לסמארטפון. חברות שלא יעשו זאת, יתקשו לשרוד בעידן הנוכחי".

אורן שגיא. צילום: ניב קנטור
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח