פוליטי / מדיני

ח"כ לפיד: אנשיו של נתניהו ירו היום בדמוקרטיה מטווח אפס

יושב ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד – תל"ם), אמר לפני זמן קצר (רביעי) בהצהרה מיוחדת לתקשורת בעקבות ביטול ההצבעה במליאת הכנסת: " שמונה שנים אני חבר כנסת. מעולם – מעולם! – לא בוטלה הצבעה אחרי שהכנסת הצביעה. אין דבר כזה. דיברתי עם ותיקי הבניין, אף אחד מהם לא זוכר דבר כזה. בכל תולדות הכנסת לא קרה שיו"ר הכנסת מבטל הצבעה שלא הוא ניהל. אם אפשר לבטל ככה הצבעות, אפשר לסגור את הכנסת. לא צריך אותה יותר. אנחנו סתם תיאטרון כדי שנתניהו יוכל להסתובב בעולם ולטעון שישראל עדיין דמוקרטיה."

עוד אמר ח"כ לפיד: "מי שמבטל ככה את ההכרעה הדמוקרטית של הכנסת, מכין את הרקע לבטל גם הכרעות של בית המשפט. מי שמבטל ככה את הדמוקרטיה הישראלית, חצה את כל הגבולות. הממשלה עשתה את זה כי זו פרשת הצוללות. נתניהו ידע בדיוק מה הוא עושה. הוא ידע בדיוק למה הוא עוצר קבינט קורונה באמצע דיון כדי לחסום הצבעה על סיפורי השחיתות שלו."

לפיד תקף את כחול לבן על היעדרותם מהמליאה: "אם תהיה ועדת חקירה לנושא הצוללות, היא תגיע לנתניהו. הוא מסובך מעל לראשו בפרשת הצוללות. בגלל זה הם היו מוכנים לעשות הכל, העיקר שלא תהיה ועדת חקירה. אין לי מילים להביע את האכזבה שלי על כך שכחול לבן נעלמו מהמליאה גם הפעם. כחול לבן הם לא קו ההגנה האחרון של הדמוקרטיה, הם קו ההגנה האחרון של נתניהו. אנשיו של נתניהו ירו היום בדמוקרטיה מטווח אפס, וכחול לבן שוב ברחו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח