פוליטי / מדיני

מליאת הכנסת דחתה את הצעת החוק להקמת ועדה שתבחן את פרשת הצוללות

מליאת הכנסת דחתה לפני זמן קצר (רביעי) בהצבעה שמית חוזרת את הצעת החוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת פרשת הצוללות וכלי השיט. חברי הכנסת מהאופוזיציה לא השתתפו בהצבעה החוזרת במחאה על ביטול תוצאות ההצבעה מההצבעה הראשונה על ידי יו"ר הכנסת יריב לוין.

צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן

ראש הממשלה נתניהו עצר את ישיבת קבינט הקורונה לצורך ההצבעה וביקש מהשרים להשתתף בהצבעה.

צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן

יושב ראש הכנסת יריב לוין, אמר: ״לא אאפשר מחטפים ועיוות של תוצאות הצבעות ודריסת התקנון במליאת הכנסת. בהתאם לתקנון הכנסת, סגן היו״ר עבאס חייב היה להכריז על הצבעה שמית כשהתבקש לעשות כן, ולא עשה זאת. מעבר לכך, כאשר מתקיימת הצבעה אלקטורנית, יש להודיע על כך באופן ברור ולציין את שם הנושא העומד להצבעה, וכן לאפשר לחברי הכנסת לשבת במקומותיהם. אף אחד מהדברים הבסיסיים הללו לא נעשה. מדובר באירוע חמור שאיני מתכוון לעבור עליו לסדר היום. בכוונתי לזמן את סגן היו״ר עבאס לבירור מיידי עוד היום.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, מסר כי סיעת מרצ תעתור לבג״צ נגד יו״ר הכנסת יריב לוין, שביטל את ההצבעה בה הושג רוב להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות. ״נעשה כאן היום מעשה נבלה שלא היה כמוהו בתולדות הכנסת. הקואליציה הפסידה בהצבעה, ובאופן בריוני ביטלה את התוצאות וערכה הצבעה חדשה ובלתי חוקית. אנחנו נעתור לבג״צ. לא נרשה שיגנבו הצבעות בכנסת ישראל״, אמר.

יוזמת ההצעה, ח״כ תמר זנדברג, אמרה: ״מליאת הכנסת קבעה באופן מפורש לפתוח בוועדת חקירה על פרשת הצוללות. החלטת היו״ר לבטל את התוצאות הן כתם על הדמוקרטיה. אם צריך נעתור לבג"ץ״.

צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן

חברת הכנסת מרב מיכאלי אמרה: "יו"ר כנסת אחד מצפצף על החלטת בג"צ ולא פותח את המליאה ויו"ר כנסת אחד מבטל הצבעה של הכנסת כי התוצאות לא מתאימות לנאשם. כמה עוד הוכחות צריכים גנץ ואשכנזי כדי להבין שהם עוזרים לנתניהו ולליכוד לקחת את המדינה שלנו בשבי בצעדי ענק לעבר דיקטטורה?".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח