חדשות הארץ

התכנית יצאה לדרך: מאות מחשבים ניידים חולקו לתלמידים בנוף הגליל

היום (שישי) פתח השר גלנט בנוף הגליל את מבצע חלוקת 150 אלף מחשבים ניידים ו-70 אלף טלפונים כשרים עבור תלמידות ותלמידי מערכת החינוך. יחד עם ראש העיר, רונן פלוט, חולקו מאות מחשבים עבור תלמידי העיר. במהלך השבועות הקרובים תימשך חלוקת המחשבים מטעם משרד החינוך ליתר הרשויות המקומיות ברחבי ישראל.

מיד עם כניסתו של שר החינוך, יואב גלנט, לתפקידו הוא הצהיר כי אחד מהדגלים המרכזיים שהוא יניף יעסוק בצמצום הפערים הטכנולוגיים, והפיכת מערכת החינוך לדיגיטלית וחדשנית. לאור זאת, הוא גיבש תכנית לאומית רחבת היקף, וגייס לטובתה סכום חסר תקדים של 1.2 מיליארד ₪. תכנית זו כוללת שורה רחבה של פעולות ובכלל זה חלוקת מחשבים ניידים לתלמידי מערכת החינוך שידם אינה משגת.

משרד החינוך יפעל לחלק את המחשבים ואת הטלפונים באופן צודק כדי להבטיח צמצום פערים אמיתי ולתת מענה ראוי לתלמיד המגיע מרקע כללי מוחלש. אך, בד בבד המשרד גם ייתן מענה לתלמידים מרקע כלכלי חברתי בינוני וגבוה שהקורונה פגעה בפרנסת הוריהם והם מתקשים לכלכל את המשפחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החינוך יואב גלנט: "הגעתי היום לבית הספר אורט יגאל אלון בנוף הגליל במסגרת הפרוייקט המקצה 460 מחשבים ניידים לתלמידות ותלמידים שביתם נפגע בשריפה הקשה שפרצה ביישוב בשבוע שעבר. שמחתי לקיים את הפיילוט הראשון בתכנית בנוף הגליל, יחד עם ידידי ראש העיר רונן פלוט, שמשקיע רבות בחינוך ילדי העיר. בחודשים הקרובים נמשיך לחלק 150 אלף מחשבים ניידים עבור ילדי ישראל דרך אלפי בתי ספר בכל רחבי הארץ, ובכך נקדם את המהפכה הדיגיטלית במשרד החינוך".

במקביל, ממשיך משרד החינוך לקדם מהלכים לאומיים נוספים, בהם:

✓ הטמעה של תשתיות טכנולוגיות חדשניות בכ- 4,250 בתי הספר במערכת החינוך. לכל מנהל בית ספר יועמד סל תקציבי שבמסגרתו הוא ייבחר את אמצעים טכנולוגיים חדשניים לתקשוב, כמו: לוחות חכמים, מצלמות חדשניות ורמקולים.

✓ העמקת הכשרות המורים – בהיבט הרגשי והלימודי.

✓ רכישה של תכנים חדשניים – שתאפשר למידה מודולרית: פרטנית/קבוצתית/כיתתית.

✓ פיתוח של תכנים לימודיים חדשניים, חווייתיים ונגישים.

צילום: חורחה נובומינסקי, לע״מ
צילום: חורחה נובומינסקי, לע״מ
צילום: חורחה נובומינסקי, לע״מ
צילום: חורחה נובומינסקי, לע״מ
צילום: חורחה נובומינסקי, לע״מ
Back to top button