חדשות הארץ

יו"ר הקואליציה זוהר: מתנגדי ההסכם מעדיפים את המשך הסכסוך

יו״ר הקואליציה, ח״כ מיקי זוהר, נאם הערב (חמישי) במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על הסכם השלום עם איחוד האמירויות: "ההסכם מוכיח את עוצמתה של מדינת ישראל. זו הזדמנות מצויינת להתחיל גם תהליך שלום בתוכנו. ההסכם, שנחתם בערב ראש השנה, מוכיח את עוצמתה של מדינת ישראל. שמעתי הבוקר את רה"מ מצטט דברים שכתב בספרו "מקום תחת השמש", לפני 25 שנה. אני מברך אותו שהצליח גם לחזות מבעוד מועד את מציאות חיינו באיזור רווי המלחמות בו אנו חיים, וגם ליישם את השלום באופן מעורר כבוד."

זוהר מתח ביקורת על חברי הכנסת שהצביעו נגד ההסכם ואמר כי "לא לשווא, גם איראן וגם הרש"פ מתנגדות להסכם הזה. מכיוון שאין מדובר בשוחרי שלום, אלא בתומכי ומחוללי טרור. חבל שגם בבית הזה נהיה עדים למחזה אבסורדי, בו כמה מחברי הכנסת יצביעו היום נגד ההסכם. המשוואה היא פשוטה: שוחרי שלום = בעד ההסכם. מתנגדיו = אנשים שמעדיפים את המשך הסכסוך."

"בנימה אחרת, הסכם השלום הזה, שסביבו התגבש קונצנזוס רחב בעם, הוא הזדמנות מצויינת להתחיל גם תהליך שלום פנימי. שלום בתוכנו", הדגיש זוהר והסביר כי "משבר הקורונה איתו אנחנו מתמודדים, גרם לקרע עמוק בעם. אנו רואים כמעט מדי יום, תמונות מחרידות. מלחמות היהודים. הרב לאו, מי שהיה הרב הראשי לשעבר, אמר: "אנחנו אלופים בלמות יחד. לחיות יחד – אנחנו לא יודעים. אני אומר פה בצורה כנה, אני לוקח אחריות גם באופן אישי, ואומר את הדברים גם לעצמי: צריך לשנות את השיח. צריך לזכור – שגורל אחד הוא גורלנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום, אמר זוהר כי כעת יש להשיג שלום פנימי: "העיניים נשואות אלינו. לא נוכל ואין לנו הלגיטימציה, לבקש מהאזרחים להשכין שלום ופיוס, ולהמשיך להתקוטט פה בתדירות כזו. ברוך השם, עשינו שלום היסטורי. עכשיו נתמקד בהשגת השלום בתוכנו."

ארכיון. צילום: אתר הכנסת

תגובה אחת

  1. חובת ההוכחה!
    יפה דיבר ח״כ מיקי זוהר וחבל שהצליח לשלב באמירתו הפשוטה גם כמה מילות הקנטה ופירוד. הסכמה פה אחד היא מנהג יפה ומאד מקובל במשטרים אחרים. הזכות לחשוב שונה ולהביע דעה שונה היא חלק בלתי נפרד מהקריאה לשלום פנימי ושלום פנימי עושים גם עם מי שלא מסכימים עם דעתו ושלום פנימי עושים גם כאשר חילוקי הדעות קיימים ונשארים. אם את זה ישכיל מיקי זוהר להפנים, להבין וליישם תהיה זו תוספת ענקית כמו דובדבן על הקצפת בעוגת השלום עם האמירויות.

Back to top button