פוליטי / מדיני

גנץ לנתניהו: תחדול מעיסוק אובססיבי במערכות השלטון כאילו יושבים בהן אויבי העם

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי ח"כ בני גנץ אמר היום (חמישי) בדיון החגיגי הכנסת לאישור הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות: "אני מבקש לברך אותך ראש הממשלה נתניהו על שבחרת לצעוד בנתיב הנכון. שבחרת בדרך השלום, שהכרת במגבלות האי אפשר, והלכת למהלך שיש בו בכדי להשפיע על המציאות והמגמות החיוביות במזרח התיכון. שינוי התפיסה שהוביל הממשל האמריקאי, יירשם בספרי ההיסטוריה של המזרח התיכון והעולם כולו. "

השר גנץ התייחס לעסקת מטובי הf-35 עם האמירויות ואמר: "בימים אלה אני ומערכת הביטחון עובדים על הבטחת האינטרסים הביטחוניים ושימור יתרונה האיכותי של ישראל. זאת במסגרת המציאות החדשה, שתמשיך להשתנות ולהיבנות, בהסכם עם בחריין ובהסכמים עם מדינות נוספות שעוד יגיעו בקרוב. ידידינו האמריקאים הם בעלי ברית ושותפים המחויבים לשמור על ביטחונה של ישראל, מתוך הבנה שבלי ישראל חזקה- אין מזרח תיכון יציב. שותפות אזורית ושגשוג מחייבים גם גמישות ויצירתיות. במזרח התיכון התבצעו ויתבצעו עסקאות נשק."

עוד אמר גנץ: " כמי ששירת כל חייו את ביטחון ישראל ומופקד בראש המערכת הביטחונית כעת- אני אומר בצורה ישירה, ללא הסתרה, ללא עקיפה וללא קריצה- כל עוד אני שר הביטחון- אדאג לכך, ביחד עם הדרגים הביטחוניים והמקצועיים, שעוצמתה ועליונותה הצבאית של ישראל באזור יישמרו, יתחזקו ויתבססו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר גנץ תקף את ראש הממשלה נתניהו מעל לדוכן הנואמים, ואמר: "אני קורא לראש הממשלה ולחבריו לחדול מעיסוק אובססיבי במערכות השלטון ששנינו מופקדים עליהן, ולהתייחס אליהן כאילו יושבים בהן אויבי העם"

צילום: דוברות הכנסת – גדעון שרון
Back to top button