פוליטי / מדיני

רה"מ נתניהו: אין בהסכם עם האמירויות נספחים או סעיפים סודיים

הכנסת התכנסה היום (חמישי) לדיון חגיגי על מנת לאשר את הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות, זאת לאחר שהממשלה אישרה את ההסכם השבוע. הרשימה המשותפת הודיעה כי תתנגד לאישור ההסכם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הדיון: "אנו מביאים הסכם שלום, אין בו מכתבי צד סודיים, אין בו נספחים עלומים. אנו מהדקים היום את יחסינו עם האמירויות ועושים זאת במקביל למאבק הבלתי פוסק שלנו בקורונה".

נתניהו הוסיף כי "אומרים ששלום עושים עם אויב – לא. שלום עושים עם מי שחדל להיות אויב. שלום עושים עם מי שרוצה בשלום, ולא עם מי שנשאר מחויב להשמדתך. כל עוד חיזבאללה ממשיך לשלוט בפועל בלבנון, לא ייתכן שלום אמת עם מדינה זו. אבל התחלנו שיחות אתמול על תחום הגבול הימי , דבר שיש לו משמעות כלכלית פוטנציאלית עצומה – להם ולנו. ייתכן שהדבר הזה יסמן את הסדק הראשון ליום אחר שיגיע בעתיד. להשגת שלום אמת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת – גדעון שרון

רה"מ ציין כי "תמיד האמנתי ששלום אמת יושב רק מתוך עוצמה, ולא מתוך חולשה. באזורנו החזקים שורדים, את החזקים מכבדים, עם החזקים כורתים בריתות בעוד החלשים נרמסים. ישראל בהנהגתי איננה מתפתה לנסיגות מסוכנות, להרכנת ראש. לפייסנות שמקרבת מלחמה במקום להרחיקה. הודות לכך, התרחש בשנים האחרונות דבר ענק, מדינות מוסלמיות רבות מבקשות את קרבתנו".

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר בפתח הדיון: "הכהונה בכנסת היא זכות גדולה, וביום שכזה הזכות הזו באה לידי ביטוי במלוא עוצמתה. סברתי שראוי שלכל אחת ואחד מאתנו תינתן הזכות והאפשרות לומר את דברו במסגרת הדיון ההיסטורי הזה. על כן נקיים כאן דיון אישי, בסיומו נקיים הצבעה לעניין אישור חוזה השלום", אמר לוין. "אין לי ספק שהדברים שייאמרו כאן יזכו לתהודה, לא רק כאן ועכשיו, אלא במקומות רבים בעולם, ולמשך שנים ארוכות. מי ייתן והם ישמשו קריאה למדינות נוספות ללכת בדרך של שלום וידידות אמת עם מדינת ישראל ואזרחיה".

צילום: דוברות הכנסת – גדעון שרון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח