חדשות הארץ

השר דרעי: אירוע מזעזע הערב בחתונה בגבעת זאב בירושלים

כוחות המשטרה עצרו הערב (רביעי) חתונה שהתקיימה תוך הפרת התקנות בבית בישוב גבעת זאב. השוטרים שהגיעו למקום, הבחינו בעשרות אנשים ששהו בבית ובחצר בניגוד לתקנות וביקשו מהם לעזוב את המקום. בתוך כך, חלק מהנוכחים החלו להתגודד סביב השוטרים, הפריעו להם בביצוע תפקידם ותקפו אותם. האירוע נגרר לאלימות ונרשם קנס על סך 5000 ש"ח לבעל הבית. סרטונים קשים מהאירוע הופצו ברחבי הרשת.

יו״ר שס, השר אריה דרעי, התייחס לדברים ואמר כי מדובר ב״ארוע מזעזע הערב בחתונה בגבעת זאב בירושלים. אין שוב סיבה שבעולם ששוטרים יפרצו עם רובים שלופים לבית ויפצעו אנשים. דרשתי בדיקה יסודית ע״י גורם חיצוני. רה״מ הבטיח לבדוק את הארוע עוד הערב״.

ח”כ יעקב ליצמן, התייחס אף הוא לאירוע והביע זעזוע עמוק: “אני מזועזע ונדהם מול התיעוד הקשה מחתונה שנהרסה הערב לקול בכי האורחים ובעלי השמחה, בשל אלימות משטרתית קשה. לצד החובה לשמירה על ההנחיות, אין לקבל התנהגות מחפירה כזו של השוטרים במקום. מדובר באיבוד עשתונות, תוך הפעלת כוח מופרז בחוסר חמלה וללא התחשבות מינימאלית. השר לבטחון הפנים אמיר אוחנה, אם אמון הציבור במשטרה חשוב לך, תמנה מיידית קצין חוקר לאירוע הקשה והמיותר הזה. לא נוכל לשתוק מול מראות מדממים ובלתי אנושיים אלו, ואין לעבור על כך לסדר היום”.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר כי "לא משנה מה הייתה ההפרה אם הייתה, שום דבר לא יכול להצדיק השתוללות פראית כזו בחתונה שזהו אירוע בעל רגישות גבוהה. המשטרה חייבת להבין זאת, ושר הבט"פ אמיר אוחנה ומפקדי המשטרה חייבים לצאת לציבור ולתת תשובות ברורות".

סגן ראש מועצת גבעת זאב ומחזיק תיק הרווחה יצחק ברנר התייחס גם כן לפעילות המשטרתית: "התנהגות המשטרה הערב בישובנו נותנת תחושה כי אכיפת תקנות הקורונה פרושה אלימות ברוטלית עד זוב דם. אין ספק כי אסור לערוך אירועים בניגוד להנחיות ושלא על פי הכללים, אבל מכאן ועד לתמונות הקשות שראינו גם הערב המרחק הוא גדול. כמחזיק תיק הרווחה אדאג שגורמי המקצוע יעמדו לצד המשפחות שחוו טראומה קשה ויתנו מענה לילדים הרכים שנחשפו למראות הקשים הללו".

האח של הכלה ברדיו קול חי לאחר המקרה

Back to top button