מבזקים

היועמ"ש לנציב הרשקוביץ: אין מניעה לכנס את הוועדה לאיתור מועמדים לתפקיד פרקליט המדינה

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כתב היום חוות דעת (רביעי) אל נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בעניין הקמתה של הוועדה לאיתור מועמדים לתפקיד פרקליט המדינה.

על פי האמור במכתב, "החששות אותם העלה נציב שירות המדינה במכתבו בקשר להקמת ועדת האיתור, והקשיים שמתעוררים במצב החריג שנוצר בו הממשלה נמנעת מלמנות מנכ״ל קבוע למשרד המשפטים, אינם מתקרבים כדי הקושי המהותי הגלום בכך שמשרת פרקליט המדינה תמשיך שלא להיות מאוישת למשך זמן בלתי ידוע. לפי עמדתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה, המפורטת במכתב, אין כל מניעה כי ממלאת מקום מנכ״ל משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקבי, תשמש חברה בוועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה."

עוד נאמר במכתב, כי "אין מקום ואין אפשרות כי נציבות שירות המדינה תמנע את הקמת הוועדה, מקום בו התמלאו התנאים הפורמליים לכך; וקיימת חשיבות ציבורית רבה לכך שהוועדה תוקם בהקדם לשם מינויו של תפקיד מרכזי וחשוב זה במערכת אכיפת החוק במדינת ישראל. היועץ המשפטי לממשלה סמוך ובטוח, כי נציב שירות המדינה יסייע לקדם את מינוי הוועדה לבחירת פרקליט המדינה מתוקף אחריותו המשותפת למינוי הכה חשוב לשלטון החוק במדינת ישראל, וזאת בחלוף כעשרה חודשים בהם לא מכהן בתפקיד פרקליט מדינה קבוע."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button