כלכלה

גובשה חבילת סיוע לחיילים משוחררים שסיימו את שירותם במהלך 2020

שר האוצר, ישראל כ"ץ הורה היום (רביעי) לגורמי המקצוע במשרד האוצר לגבש תכנית לסיוע ייעודי לחיילים המשוחררים.

חבילת הסיוע תכלול את הרכיבים הבאים:

1.הגדלת מענק השחרור של כל חייל וחיילת ב-1,500 שקלים. את המענק צפויים לקבל כ-75 אלף חיילים שהשתחררו במהלך שנת 2020. מענק זה, בשילוב עם התוספת בסך 500 ש״ח שכבר ניתנה למענק, תעמיד את התוספת הכוללת למענק השחרור של החיילים על סכום של 2000 שקלים. סך עלות המענק- 120 מיליון שקל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

2. הרחבת תקופת העבודה המועדפת כך שחיילים משוחררים שהשתחררו בשנים 2019 ו 2020 והחלו לבצע עבודה מועדפת, יוכלו לעבוד בעבודה מועדפת לתקופה ארוכה יותר, וזאת בכדי שההשפעות התעסוקתיות של הקורונה והסגרים ישפיעו מעט ככל הניתן על הזכאות של אותם חיילים משוחררים לתנאי הזכאות למענק העבודה המועדפת.

3.הכשרות מקצועיות ייעודיות לחיילים משוחררים על מנת לסייע לאוכלוסיית החיילים המשוחררים להשתלב בשוק התעסוקה, ובהתאם להמלצת צוות המנכ"לים לעידוד תעסוקה, למסד מסלולי הכשרה וכלי השמה חדשים, אשר יתנו מענה משמעותי לאוכלוסייה זו. המסלולים צפויים להגדיל את שיעורי התעסוקה בקרב החיילים המשוחררים, להביא לעלייה בשכר בענפים בהם קיים ביקוש ובכך להגדלת הפריון והתוצר לאורך זמן.

עלות הרחבת תקופת העבודה המועדפת וההכשרות המקצועיות נאמדת בעשרות מיליוני שקלים.

בכוונת שר האוצר להציג את התכנית לשר הביטחון וראש הממשלה בימים הקרובים על מנת לסכם אותה במהירות ולהביא אותה לאישור הממשלה והכנסת.

שר האוצר ישראל כ״ץ, אמר: "בהתאם לבקשת רה״מ בנימין נתניהו הכנו תוכנית סיוע לחיילים המשוחררים, כדי לתת להם את סל הכלים הטוב ביותר ולאפשר להם לבנות את עתידם. נעשה הכל כדי לסייע להם להשתלב ולהצליח בחיים האזרחיים".

ארכיון. צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח