חדשות הארץ

קרן החירום לילדים במועדוני ספורט הושקה בבית הנשיא

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין השיק היום (רביעי) בבית הנשיא את קרן החירום לילדים במועדוני ספורט.

היוזמה היא מהלך משותף להקמת קרן ומעטפת חירום פיננסית וחברתית, המיועדת לילדים ונוער הפעילים במועדוני הכדורסל והכדורגל בתקופת המאבק בנגיף הקורונה, על מנת לסייע לילדים להמשיך בפעילות ספורטיבית. היא נוסדה במשותף על ידי איגוד הכדורסל ועמותת ערכים בספורט, אליהם הצטרפה ההתאחדות לכדורגל, בתמיכת קרן סילבן אדמס ומשרד הספורט ובחסות בית הנשיא.

בראשות קרן החירום תעמוד נורית דאבוש, יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לשעבר ודירקטורית בחברות ציבורית אשר בעצמה מאמנת כדורסל ומלווה את התהליך מראשיתו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

הקרן תשמור על חוסנם ויציבותם של מועדוני הנוער בהם פועלים ילדים ונוער באמצעות סיוע כלכלי במימון התשלומים והפעילות לילדים ממשפחות שאינן בעלות יכולת. בנוסף תאפשר הקרן מתן מענה מקצועי רגשי-חברתי לרשות המועדונים ולספורטאים הצעירים ותעניק יעוץ והכוונה פיננסית למנהלי המועדונים באתגרים הקיימים בחזרה לשגרה.

צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

הקרן תקצה למועדונים, על פי קריטריונים מוגדרים חבילת סיוע מקיפה הכוללת מלגות, מענקים, ליווי שוטף על ידי מנחים מקצועיים בתחום הרגשי-חברתי, סדנאות קבוצתיות למאמנים, ילדים והורים וליווי מקצועי להנהלות המועדונים.

תקציב הקרן צפוי להיות כ-4 מיליון ש"ח והוא ממומן על ידי איגוד הכדורסל, ההתאחדות לכדורגל, קרן סילבן אדמס ומשרד הספורט. בנוסף הצדדים פועלים לרתימת שותפים נוספים שיתחברו למהלך.

באירוע ההשקה השתתפו גם שר התרבות והספורט חילי טרופר, מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי, מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך, יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רותם קמר, יו"ר ערכים בספורט ארנון שירן, מנכ"ל ערכים בספורט ערן איתן, מנכ"ל איגוד הכדורסל יעקב בן שושן, יו"ר התאחדות לכדורגל אורן חסון ומנכ"ל קרן סילבן אדמס, אהרון ליבוביץ׳.

"אתגר מרכזי העומד לפנינו, הוא הדאגה לדור העתיד של מדינת ישראל,״ אמר הנשיא בהשקה. ״יותר מתמיד, זוהי האחריות של כולנו לוודא, כי כל ילד וילדה מקבלים את התמיכה והמסגרת לה הם זקוקים. מועדוני הספורט ומחלקות הנוער, הם עוגן חינוכי וחברתי עבור עשרות אלפי ילדים מכל רחבי הארץ. משבר הקורונה לא פסח על מועדוני הספורט הללו ובימים אלו הם נאלצים להתנהל בתנאי אי וודאות. חלקם נסגרו, וילדים רבים מוצאים את עצמם ללא המסגרת החיונית הנדרשת להם, וללא היכולת לממן את השתתפותם בפעילויות כדורסל וספורט.״

צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

״ספורט איננו מותרות, אלא דרך חיים חמצן לנשימה,״ הדגיש הנשיא. ״דווקא ברגעים של חוסר וודאות, אין מקום חשוב יותר לילדים ולבני נוער מאשר בית חם ותומך אותו מספקים מועדוני הספורט ומחלקות הנוער. מתוך ההבנה הזו בדיוק, אנו משיקים כאן בבית הנשיא את הקרן החברתית בספורט. אל מול צרכי השעה, חברו גופים אלו, על מנת לוודא שכל משפחה תוכל לשלוח את ילדיה לפעילויות כדורסל וכדורגל ללא תלות במצבה הכלכלי. הקרן מקדמת בצעד נוסף את פעילות "תקווה ישראלית" בספורט המתקיימת כאן בבית הנשיא, ופועלת בשש השנים האחרונות, ליצירת שיח, מפגש, וקירוב לבבות בין ילדים מכל חלקי החברה הישראלית באופן ספורטיבי ומכבד שמאפשר לנו לחזק את החברה הישראלית מבפנים."

צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

הנשיא הודה לעוסקים במלאכת הקודש וליו"ר הקרן, נורית דאבוש, שנרתמה לסייע בהתנדבות מלאה.

בסיום דבריו ייחד הנשיא התייחסות גם למוסדות התרבות בארץ ואמר: ״יקירי, שר התרבות והספורט. עד כה דיברנו על הספורט, אבל חשוב לי להקדיש רגע – גם לתרבות. אסור שאנשי התרבות יהיו אחרונים בתור לחידוש הפעילות לאחר הסגר. חשוב שאנו, כמדינת מעשה ורוח, נשלב את חזרת התרבות שלנו בחזרת הכלכלה שלנו, במתווה ראוי, על פי הנהלים הנדרשים, בתמיכה התקציבית הנדרשת. אל תשאירו אותנו בלי מזון לנשמה. אני בטוח כי יחד נמשיך לייצר תקווה ישראלית בכל בית במדינת ישראל ומאחל לכולנו המשך שנה שקטה, בריאה ופעילה." חתם הנשיא.

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר באירוע: "זה נכון ש"האדם העני ביותר הוא לא מי שאין לו שקל, אלא מי שאין חלום", אך יותר מדי פעמים ילדים בלי שקל יהפכו לנערים בלי חלומות. מי שידו אינה משגת יש לו פחות הזדמנויות, יש לו פחות סיכוי ויש לו פחות חלומות. גם אם אתה מאוד אוהב ספורט, אם אין לך כסף כדי לממן את החוג ואת השיעור, אז תישאר עם חלום שאינו בר מימוש.

בדיוק מתוך הכאב הזה קמה היוזמה הנפלאה של קרן החירום בספורט למען הילדים, המועדונים והקהילה. המשבר הגדול שמאיים על המשך קיומם ופעילותם של מחלקות הנוער והמועדונים בכדורסל וכדורגל הביא את עמותת ערכים בספורט, איגוד הכדורסל, קרן סילבן אדמס, משרד התרבות והספורט בראשותי וכמובן תחת החסות, התמיכה וההובלה של נשיא המדינה היקר מר ראובן ריבלין, שמוביל כבר שנים את החזון של תקווה ישראלית, להקים את הקרן ולדאוג שלא ישאר כאן ילד בלי חלום. שלא יהיה כאן ילד שלא יוכל להגשימו בשל מחסום כלכלי. הקרן המיוחדת שמושקת כאן היום היא היד המושטת והיא התקווה הישראלית."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח