מבזקים

היועמ"ש מגיב: מצר על פרסום חילופי דברים שנאמרו בעידנא דריתחא

במשרד המשפטים הגיבו לפני זמן קצר לחשיפת ההקלטות של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כנגד פרקליט המדינה שי ניצן ומסרו כי "היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט מצר על פרסום חילופי דברים, קצתם בלשון משוחררת ובלתי-ראויה בעידנא דריתחא, מתוך שיחה פרטית בין חברים קרובים, לפני כחמש שנים.

ואולם, אין בין דברים אלו לבין החלטות מקצועיות שהתקבלו על ידי היועץ המשפטי לממשלה בתיקי חקירה ולא כלום. ההחלטות התקבלו בהליך סדור ומקצועי אך ורק על פי חומר הראיות והדין החל עליהן."

"אכן, במועד קיום השיחות, היו למנדלבליט טענות קשות כלפי גורמים כאלה ואחרים שהיו מעורבים בחקירתו כחשוד בפרשת הרפז, לרבות בקשר לעילת הגניזה של התיק. ולמרות זאת, מנדלבליט הקפיד לאורך כל הדרך על התנהלות פומבית ממלכתית ומכבדת, ועם כניסתו לתפקיד קיבל על עצמו לשמור על מוסד היועץ המשפטי לממשלה מכל משמר ואף הצהיר על כך ברבים. במסגרת זו, לקח על עצמו מנדלבליט לקיים יחסי עבודה תקינים עם כל הגורמים הנוגעים בדבר, ולהשאיר את כל המשקעים האישיים מאחוריו." הובהר בהודעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד צוין כי "יחסי העבודה של ד״ר מנדלבליט עם פרקליט המדינה הקודם, עו״ד שי ניצן, היו מצוינים, והשניים עבדו בשיתוף פעולה מלא ובניקיון דעת לשם הבטחת שלטון החוק במדינת ישראל. ההישגים כתוצאה משיתוף פעולה זה, מדברים בעד עצמם. כך גם עם עו״ד דינה זילבר, שההדורים עימה יושרו עם כניסתו של מנדלבליט לתפקיד, ולאחרונה אף ביקש את הארכת כהונתה בשלושה חודשים נוספים."

במשרד המשפטים מסבירים כי "כפי שפורסם בעבר, לאחר שהרכב של חמישה שופטי בג"צ קבע כי לא דבק רבב במעשיו של מנדלבליט, פנה עורך דינו לפרקליטות בדרישה לקבוע כי התיק נסגר מחוסר אשמה. בכירי הפרקליטות קבעו אז, כי לאור פסק דינו של בג"צ זה אכן המצב המשפטי (חוסר אשמה), אך ההחלטה הפורמאלית לא תתקבל בידי איש מגורמי הפרקליטות כל עוד הם כפופים למנדלבליט. בעניין זה פורסמה לאחרונה החלטה של נציב התלונות על מייצגי המדינה בערכאות, כב' השופט (בדימוס) דוד רוזן, המדברת בעד עצמה."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח