אור ירוק: 2019 – שנת שיא בהיפגעות אזרחים ותיקים בתאונות דרכים בעשור האחרון

למעלה מ-16 אלף אזרחים ותיקים (65+) נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בעשר השנים האחרונות (2010-2019), כך עולה מנתוני עמותת ‘אור ירוק’ המבוססים על נתוני הלמ”ס. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים 1,830 אזרחים ותיקים בני 65 ומעלה, מספר הנפגעים הגבוה בעשור החולף. הנתונים מתפרסמים לרגל אירועי חודש הקשיש המצוינים בחודש אוקטובר.

מבט על רשימת הערים שבהן נפגעים הכי הרבה אזרחים וותיקים בתאונות דרכים חושף כי בתל אביב-יפו נפגעו הכי הרבה אזרחים וותיקים בעשור החולף, גבוה ב-52% יותר מאשר בירושלים. למעלה מ-2,200 קשישים נפגעו בתל אביב. ירושלים היא העיר השנייה במספר האזרחים הוותיקים שנפגעו בתאונות דרכים, בתחומיה נפגעו בעשור החולף 1,444 קשישים.

עוד עולה מן הנתונים כי בעשור האחרון נהרגו 466 קשישים בתאונות דרכים בערים ובישובים, בממוצע כ-47 קשישים שנהרגים מדי שנה – קשיש הרוג בכל שבוע בממוצע. 3,005 קשישים נפצעו קשה בעשור האחרון, 300 קשישים פצועים קשה בממוצע בכל שנה בתחום העירוני בלבד.

על פי נתוני העמותה, בשנת 2019 נפגעו 1,830 קשישים בתאונות דרכים בערים, 38 נהרגו ו-374 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק, אמר: “מדינת ישראל מפקירה את ההורים שלנו. אנשים שייסדו את המדינה ועברו מלחמות לא מצליחים לשרוד את המלחמה שבכבישים. למרות הקורונה והסגר הארוך נהרגו יותר אזרחים ותיקים בתאונות דרכים כהולכי רגל מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. המדינה חייבת להתחיל להתחשב באוכלוסייה המיוחדת הזאת ולהתאים עבורה את התשתית. חייבים להתקין פסי האטה באזורים בהם קיים ריכוז גבוה של אזרחים וותיקים כמו בתי אבות ומרכזי יום לקשיש, לצבוע את מעברי החציה ולהאריך את משך האור הירוק ברמזור. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות חייבים לשתף פעולה בשיפור התשתית בסביבת ריכוז גבוהה של אזרחים ותיקים ובצמצום היפגעותם הגבוהה בתאונות דרכים. רק בשילוב כוחות נוכל למנוע את ההרוג הבא”.

בעשור החולף הכי הרבה קשישים נפגעו בתל אביב פי 1.5 מאשר בירושלים

· תל אביב –יפו: בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים 219 אזרחים ותיקים (65+), מהם ארבעה נהרגו. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו בעיר 2,235 אזרחים ותיקים, מתוכם 47 נהרגו.

· ירושלים: בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים 171 אזרחים ותיקים (65+), מהם שלושה נהרגו. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו בעיר 1,444 אזרחים ותיקים, מתוכם 28 נהרגו.

· חיפה: בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים 150 אזרחים ותיקים (65+), מהם אחד נהרג. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו בעיר 1,122 אזרחים ותיקים, מתוכם 33 נהרגו.

· פתח תקווה: בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים 90 אזרחים ותיקים (65+), מדובר בעליה של 15% בהשוואה לשנה שקדמה לה. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו בעיר 773 אזרחים ותיקים, מתוכם 19 נהרגו.

· באר שבע: בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים 58 אזרחים ותיקים (65+). בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו בעיר 554 אזרחים ותיקים, מתוכם 17 נהרגו.

· ראשון לציון: בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים 56 אזרחים ותיקים (65+), מהם שניים נהרגו. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו בעיר 605 אזרחים ותיקים, מתוכם 21 נהרגו.

· חולון: בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים 86 אזרחים ותיקים (65+), מדובר בשנה בה מספר הנפגעים הגבוה בעשור. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו בעיר 744 אזרחים ותיקים, מתוכם 20 נהרגו.

· אשדוד: בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים 55 אזרחים ותיקים (65+), מהם שניים נהרגו. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו בעיר 552 אזרחים ותיקים, מתוכם 29 נהרגו.

· בת ים: בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים 72 אזרחים ותיקים (65+), מהם אחד נהרג. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו בעיר 636 אזרחים ותיקים, מתוכם 13 נהרגו.

· רמת גן: בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים 60 אזרחים ותיקים (65+), מהם שניים נהרגו. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו בעיר 592 אזרחים ותיקים, מתוכם עשרה נהרגו.

האזרחים הוותיקים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. פגיעת רכב, ולו הקלה ביותר באדם מבוגר עלולה להיות קטלנית עבורו, להבדיל מפגיעה דומה באיש צעיר, שביכולתו להתאושש ולהחלים. ככל שגילם מתקדם יותר, כך נסוגות המיומנויות הפיזיות והקוגניטיביות שלהם. צפיפות העצם יורדת והיא נשברת ביתר קלות, הראייה והשמיעה נפגעות ומקשות עליהם להיזהר מפני סכנות, זמני התגובה שלהם מתארכים, כוח השרירים נחלש וחלוקת הקשב נעשית קשה.

המציאות מחייבת את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים למצוא פתרונות יעילים להפחתת ההיפגעות בקרב הקשישים. יש להתאים את תשתיות הדרך לנוכחותם של האזרחים הוותיקים, תוך התחשבות בצרכיהם הייחודיים. במספר פעולות פשוטות ניתן להציל חיים רבים:

· ריסון מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם קשישים רבים באמצעות התקנת פסי האטה שמפחיתים את תאונות הדרכים ב-40% במקומות שבהם הם מוצבים.

· הארכת משך האור הירוק ברמזור: באותם אזורים, בהם ישנו מספר רב של קשישים, יש להאריך את משך מופע האור הירוק ברמזור, כדי לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה.

· טיפול במפגעי בטיחות: ריכוז הטיפול במפגעים כגון בורות פעורים במדרכות, הנמכת מדרכות בירידה למעברי חציה, שיפור הנראות על ידי סימון מובלט של מעברי החציה וכד’.

ארכיון. צילום: דוברות איחוד הצלה

מעוניינים לכתוב אצלנו או לנהל טור משלכם? לחצו כאן ושלחו לנו הודעה



לחצו כאן להוספת תגובה

מעוניינים לכתוב אצלנו או לנהל טור משלכם? לחצו כאן ושלחו לנו הודעה










0 0 vote
דרגו את הכתבה
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

להוספת נגן תחנות הרדיו לאתרך הדבק קוד זה


למעבר לערוץ החירום -לחצו כאן

פתיחת הנגן בחלון נפרד

אתם מוזמנים לשלוח לנו מידע חדשותי וליצור איתנו קשר בכל נושא ועניין.


* יש לציין כי אמינות הדיווח תיבדק ותפורסם באתר ע"פ שיקול דעתו של עורך אתר החדשות.
* נדגיש כי בצירוף תמונה אנו מסירים כל אחריות בגין הפרת זכויות יוצרים ואחריות זו תהיה מוטלת על השולח. שליחת תמונה ללא קרדיט צילום לא תפורסם באתר. אם אין ברצונכם לציין קרדיט אנא כתבו "ללא קרדיט".

לשליחת תמונות נוספות בוואטסאפ

תודה רבה וגלישה נעימה
צוות חדשות MivzakLive