ג'וב נינג'הדרושיםמבזקים

ג'וב נינג'ה – טיפים למציאת עבודה בתקופת הקורונה

תהליך חיפוש העבודה דרש מאז ומעולם זמן, סבלנות ומוטיבציה וכעת בתקופת המשבר הכלכלי והתעסוקתי, תהליך זה עשוי להתארך אף יותר ולדרוש ממחפשי העבודה יתר אנרגיות ומשאבים.

אם עד לא מזמן האתגר במציאת עבודה היה מציאת משרה עם השכר והתנאים הרצויים, הרי שכיום האתגרים האמיתיים הם ההתמודדות עם מספר רב של מועמדים פוטנציאליים אחרים ועם התנאים והשכר הנמוכים שמוצעים על ידי המעסיקים כפועל יוצא של הביקוש הרב לכל משרה ושל הצורך לחסוך בעלויות. כמו כן, הצורך בפשרה על תנאי ההעסקה על מנת להשתלב חזרה בשוק התעסוקה, מגיע לעיתים עד כדי הצורך להתפשר אף על תחום העיסוק עצמו ומביא מחפשי עבודה ביצוע הסבה מקצועית גם לתפקידים זוטרים יותר.

צוות יועצי הגיוס של אתר הדרושים ג'וב נינג'ה שמח לספק מספר עצות שעשויות לסייע לכם בתהליך:

התמקדו במספר תחומי עיסוק – בחרו את התחומים בהם אתם מעוניינים לעסוק. חוסר מיקוד עלול לגרום לכם לבזבז את הזמן על מגוון הצעות עבודה שאינכם מעוניינים בהן כלל ועשוי לבזבז את הזמן גם למעסיק וליצור מצבים של אי נעימות בידה ותוזמנו לראיון למשרה בה אינכם מעוניינים. מיקוד בתחומי עיסוק יסייע גם בבניית קורות החיים הנשלחים למעסיקים, שכן יש לבנות אותם באופן שיציג אתכם כאטרקטיביים למעסיקים מתחום העיסוק הנבחר (ראו סעיף הבא).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התאמת קורות החיים למצב במשק – קורות החיים, המהווים את כרטיס הביקור של מחפש העבודה בפני המעסיק, חייבים להיות מעודכנים, ענייניים ואטרקטיביים. אם בימי שגרה נדרשים מחפשי העבודה לוודא כי קורות החיים הנשלחים למעסיק הפוטנציאלי ימצאו חן בעיניו וימצאו כעדיפים על פני יתר המועמדים, הרי שבתקופת המשבר בה אנו נמצאים, יש לשים על כך

קרדיט: canva

דגש אף יותר ולערוך את קורות החיים כך שיתאימו לשינויים בשוק העבודה ולחיפוש עבודה בתקופת הקורונה.

שימוש בכלל האמצעים הזמינים לחיפוש עבודה – חיפוש עבודה מתאפשר כיום בעזרת מגוון רחב מאד של אמצעים וכלים: אתרי חיפוש עבודה ייעודיים (כדוגמת ג'וב נינג'ה פורטלים, אתרי פרילנסרים וכו'), רשתות חברתיות, נטוורקינג, עמיתים מהתחום, חברים ומכרים, מעסיקים קודמים, מתחרים וכו'.

חיפוש עבודה כעבודה בפני עצמה – מכיוון שחיפוש עבודה דורש זמן רב והתמדה, תהליך זה הינו עבודה בפני עצמה. כשאתם מחפשים עבודה השקיעו בכל את מלוא תשומת הלב והזמן. מי שמחפש עבודה כבדרך אגב, ישיג תוצאות בהתאם. אתם רוצים למצוא עבודה? השקיעו בכך! היו אקטיביים ודאגו ליזום התקשרויות עם מעסיקים פוטנציאליים ועם אנשים שיכולים לסייע לכם במציאת עבודה בזמן חיפוש העבודה נסו לשפר ולהשביח את עצמכם מבחינה מקצועית ומבחינת הכנה עצמית לראיונות ולמידה והסקת מסקנות מכל התקשרות וראיון עם מעסיק.

אל תתייאשו – במיוחד בתקופת זו, תהליך חיפוש העבודה יכול להיות ארוך ומייגע ולכלול התעלמויות ממעסיקים רבים, דחיות והצעות עבודה שייתפסו בעיניכם כלא רלוונטיות. זכרו שלא הכל בידיים שלכם וגם אם נראה כי אתם המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד מסויים, ישנם מגוון רחב מאד של שיקולים לבחירת העובד וחלקם אינם תלויים בכם ואין לכם כל השפעה עליהם.

המשיכו להשקיע בחיפוש העבודה ואל תוותרו, שכן וויתור ו"ישיבה על הגדר" לא יקרבו אתכם אל המטרה – מציאת מקום העבודה הבא שלכם.

 

צוות ג’וב נינג’ה – הנינג’ה של עולם הדרושים מאחל לכולכם בריאות וחזרה מהירה לשגרה.

לכתבות נוספות בנושא לחצו כאן
*נכתב על ידי צוות ג’וב נינג’ה.
*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.
*צוות ג’וב נינג’ה שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי.
Back to top button