חדשות הארץ

קולות המחאה: אם לא לזעוק שרע וקשה לנו, אז מה נשאר?

משטרת ישראל פיתחה דפוס פעולה קבוע כנגד המוני המפגינים במטרה להשתיק את המחאות ולגרום למשתתפים לפחד ולקחת בהן חלק, כך טוענים מפגינים רבים שפוקדים מידי שבוע את הבימה בתל אביב ואת רחוב בלפור בירושלים.

אחת המפגינות מספרת לחדשות מבזק לייב כי "בשלב מסוים של המחאה, המשטרה נכנסת אל תוך הקהל ו"שולפת" את את אחד המפגינים בטענת שווא שהוא מתסיס את האנשים. המפגינים שמנסים להגן על אותו אחד מותקפים על ידי השוטרים ונעצרים בזה אחר זה, על אף שאין להם באמת עילה למעצר. המשטרה מחפשת עילות בנרות והרבה פעמים לא מוצאת עילה ויוזמת מתקפת פתע חסרת שחר. יש מפגינים שנעצרים שוב ושוב – סתם, כי היא מייחסת להם מנהיגות וזאת העילה למעצר."

הפגנה בתל אביב. צילום: חדשות מבזק לייב

עוד היא מציינת כי "אמצעי התקשורת ניזונים ממה שהמשטרה רוצה שהציבור הרחב ישמע ולא רוצה שהוא ישמע את האמת לאמיתה. גם אמצעי התקשורת נענים ומשדרים את מה שהמשטרה שמה בפיהם. ואין מי שפונה אל המפגינים לקבל את גרסתם, כמתבקש מעיתונות מקצועית, שאינה מטה מידע במכוון וביודעין. כך היה גם בדיווחים על מספר המפגינים. בערוצי התקשורת דיווחו על מספרים משמעותית יותר קטנים עד כי נאלצנו לחלק צמידים שיאפשרו לנו להציג את האמת לכל מי שדורש אותה ואלה, כמובן, לא משרתם של אדונים (או ליתר דיוק; אדון). ספורים הם העיתונאים המדייקים ומבטאים תמיכה אמיצה במחאה ומבינים את חשיבותה וחיוניותה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הפגנה בתל אביב. צילום: חדשות מבזק לייב

עדי, אחת המפגינות שהייתה במחאה האחרונה בתל אביב הביעה זעם רב על המשטרה שלטענתה פועלת באגרסיביות רבה כלפי המפגינים ואף מסכנת את בריאותם. "אני משתתפת בהפגנות בתל אביב כי באמת אכפת לי מהמדינה שלי ואני מייחלת כבר לשינוי. זה לא יבוא מעצמו אם לא נצא לרחובות למחות. זו הדרך הלגיטימית, הראויה ולמעשה הכלי הכי אפקטיבי שיש בארגז הכלים של האזרח במדינת דמוקרטית – זכות בסיסית שאסור לאף מנהיג ובטח במדינת דמוקרטית לקחת לנו אותה. אנחנו מבינים את החשיבות בשמירה על ההנחיות ומקיימים אותן. אתם תראו את כל המפגינים עוטים מסיכות ודואגים על שמירת מרחק. לא ייתכן ששוטרים ינהגו כלפנו בחוסר אמפתיה ובבריונות, זו המדינה גם שלכם. המחאה היא לגיטימית ואנחנו בסך הכל מבקשים שיכבדו אותנו ויתנו לנו להשמיע את קולנו."

עדי מוסיפה בעצב: "הייתי השבוע בשתי הפגנות בתל אביב, אתמול והקודמת לפניה. מה שהשוטרים עשו לנו זה היה השיא. עשרות, אם לא מאות שוטרים ליוו אותנו כשאנחנו צועדים ברחובות תל אביב, כשלפתע ניתנה הפקודה וסגרו אותנו בפינת רחוב מבלי שיש לנו יכולת לצאת. מעבר לזה שמדובר בכליאת שווא של מאות אנשים, מדובר גם בסיכון בריאותי. כשכולם מצטופפים לשטח מצומצם מאוד ומבלי אפשרות לשמור על מרווחים גדולים אין ספק שיש פה סיכון. עכשיו אני מדברת איתכם על שעתיים-שלוש שמעכבים אותנו כך ומתחילים להציק לכל המפגינים בתחקור מעמיק שברוב המקרים מסתיים גם במתן דו"ח. ואני שואלת את אותם שוטרים, למה? אם לא לזעוק שרע וקשה לנו, אז מה נשאר? גם ככה איבדנו את פרנסתנו אז תעמיקו עוד את המשבר הכלכלי שאנו נמצאים בו? רבים מאיתנו יוצאים לרחובות כי אין לנו כבר מה להפסיד… זה משפט שאני שומעת מהמון אנשים בהפגנות, שפעם היה להם הכל והיום אין להם כלום. יש לי לא מעט חברים שעזבו את הדירה שלהם כי אינם מסוגלים לשלם את השכירות וחשבונות החשמל והארנונה וחזרו להתגורר את הוריהם. לא יאומן, אלה פאקינג אנשים צעירים ובריאים שעבדו מסביב לשעון והיום הם לא מסוגלים להחזיק את עצמם. יש גם כאלה שאפילו ההורים שלהם כבר לא יכולים לסייע להם."

הפגנה בתל אביב. צילום: חדשות מבזק לייב

"אני באמת חרדה למצבי, אך יותר מזה אני חרדה למדינה שלנו. המצב הבריאותי בסכנת קריסה וכך גם הכלכלה. הקרע בעם רק הולך ומתרחב בשעה שהמנהיגים שלנו מתעסקים בפוליטיקה קטנה שרק מעמיקה ומעצימה את חוסר הונים שבו אנו נמצאים. ההפגנות האלה יפסקו, כי אין באמת לאף אחד כבר מה להפסיד. זה הדבר האחרון שנשאר לנו לעשות… לא נתייאש עד שנראה את השינוי והוא יתחיל בהחלפת ראש הממשלה וחבריו שכל מה שמעניין ומניע אותם זה רק "כוח, כסף וכבוד". אנחנו רוצים אנשים הגונים. כאלה שטובת העם לנגד עיניהם. הספיק לנו. מאסנו. אי אפשר להמשיך לנצל ולהכאיב לנו. השינוי הזה חייב לקרות". סיכמה.

נציין כי אתמול פרסמה המשטרה הודעה בסיום ההפגנה ובה נכתב: "בהמשך למחאה שהחלה הערב בת״א נעדכן כי בתחילת הערב המפגינים הקפידו על ההנחיות ומימשו את זכותם למחאה, תוך שמירה על הגבלות הקורונה ועל בריאותם. המשטרה נערכה ושוטרים הוצבו בפאתים , אבטחו ושמרו על שלומם ובטחונם של המפגינים בעת שאלה מימשו את זכותם למחאה תוך שמירה על ההנחיות.

לצערנו, על אף האמור לעיל , החליטו המפגינים להפר את החוק בבוטות ולקיים תהלוכות בלתי חוקיות על צירי תנועה מרכזיים במשך שעות , ללא כל תיאום מקדים עם המשטרה , תוך סיכון חייהם וסיכון יתר משתמשי הדרך.

בתוך כל, החל מהשעה 20:30 לערך ובמשך מספר שעות, המפגינים צעדו בתהלוכות בלתי חוקיות ברחבי העיר על צירי תנועה וכבישים , תוך שהם מפרים את הסדר הציבורי , דורסים ברגל גסה את הנחיות הקורונה ובכלל זה , צועדים קילומטרים רבים בצפיפות, חלקם ללא עטיית מסכות ותוך התעלמות מהוראות השוטרים.

לנוכח האמור, בסמוך לשעה 23:00 נאלצה המשטרה לחסום את המשך התהלוכות ולרשום דו״חות . המפגינים המשיכו במחאתם עד לסיום האירוע.

במהלך הערב עצרה המשטרה 3 עצורים בגין הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים , הדחה להפרת החוק וכן נרשמו למעלה ממאה דו"חות, בגין הפרת הנחיות הקורונה ובכלל זאת אי עטיית מסכות והמצאות במרחק העולה על ק״מ מבית המגורים .

לצערנו , למרות החופש והזכות המלאה להביע מחאה לגיטימית , שוב בחרו המפגינים להפר את הסדר, תוך קיום תהלוכות ברחבי העיר ,הקמת רעש צפצפות ומגפונים והתעלמות מהוראות השוטרים .

המשטרה קוראת לציבור לגלות אחריות אישית וציבורית , להשמע לחוק ולחדול מהפרת הנחיות הקורונה".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח