חדשות הארץ

נשיא המדינה דחה את הבקשה לחנינה עבור הרב עוזי משולם ז"ל

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין דחה היום (רביעי) את הבקשה החריגה לחנינה מלאה עבור הרב עוזי משולם ז"ל. הרב משולם ז״ל, הורשע בשורה ארוכה של עבירות שבגינן נגזר עליו עונש מאסר בן שמונה שנים ומאסר מותנה בן שנתיים.

ב- 15.6.1999 הורה נשיא המדינה דאז על הקלה בעונש המאסר והוא סיים את מאסרו ב- 7.7.1999, לאחר שריצה כחמש שנות מאסר וחודשיים. ב- 21.6.2013 נפטר הרב עוזי משולם ז"ל.

במענה שהועבר לבני משפחתו הובהר כי הנשיא בחן בעין יסודית את הבקשה. עוד הודגש כי לא נעלמה מעינו השפעתו של הרב ז"ל על השיח הציבורי בישראל בעניין חטיפת ילדי תימן, מזרח ובלקן גם בתקופה בה היו שמנעו מלהעלותו לדיון פומבי. הרב עוזי משולם ז"ל היה מהראשונים לחשוף את סיפורן הכואב של המשפחות ואת הפצע השותת בלבן, ולמאבקו הציבורי הייתה השפעה מכרעת על הקמתה של וועדת החקירה בנושא בשנת 1995. עם זאת, נוכח חומרת המעשים שבגינם הורשע ובמיוחד אחריותו לתקיפתם של כוחות המשטרה ולסכנה לשלומם של תושבי הסביבה במהלך העימות, סבר הנשיא כי הדרך לתיקון העוול כלפי יוצאי תימן, מזרח ובלקן, איננה במתן חנינה מלאה, שלאחר המוות לרב עוזי משולם ז"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נאמר מטעם נשיא המדינה כי "פרשת חטיפתם של ילדי תימן, מזרח ובלקן היא כפצע צורב בלב האומה כולה. הילדים והילדות שנעלמו, ההורים הצעירים שנותרו ללא מענה, הכאב הנורא וסימני השאלה שמסרבים להרפות, מצווים על כולנו להכיר בפרשה. עמדתו של נשיא המדינה הינה כי הדרך לתיקון העוול, ככל הניתן, הוא בחובתה של המדינה להכיר בעוול ולפעול ללא לאות להמשך חשיפת כלל המידע אודות הפרשה."

נשיא המדינה ראובן ריבלין, צילום: מארק ניימן, לע"מ
Back to top button