כלכלה

נפתחה ההגשה להנחה של 95% בארנונה לעסקים שיציגו ירידה בהכנסות

על רקע משבר הקורונה וכחלק מהתכנית הכלכלית לסיוע לעסקים שנפגעו מהקורונה, נפתחה ההגשה לקבלת הנחה בארנונה בגובה של 95% באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה.

בשלב הראשון נפתחה באתר הסוכנות לעסקים קטנים הגשה רטרואקטיבית עבור החודשים יוני-אוגוסט 2020. עסקים יוכלו לקבל את ההנחה בכפוף לזכאות העסק למענק "השתתפות בהוצאות קבועות" של רשות המיסים עבור חודשים אלו (עסקים עם מחזור של עד 200 מיליון שקלים ושהוכיחו פגיעה של 60% בהכנסות בהשוואה לאותה תקופה אשתקד או עסקים עם מחזור של עד 400 מיליון שקלים שיש להם פגיעה של 80% בהכנסות בהשוואה לאותה תקופה אשתקד).

מדובר בצעד נוסף שמטרתו להקל על העסקים שחוו פגיעה כלכלית בעקבות משבר הקורונה. כחלק מהתכנית הכלכלית לסיוע לעסקים של משרד האוצר ומשרד הכלכלה, ההנחה בארנונה תינתן מדי חודשיים ועד יוני 2021, כשעבור יתרת החודשים הזכאות להנחה תינתן מראש, עבור כל תקופת ארנונה בנפרד, על בסיס החודשיים הקודמים בהן העסק קיבל מענק הוצאות קבועות ועל בסיס שיעור הירידה בהכנסות. כך לדוגמא, בחודש אוקטובר כבר ניתן יהיה להגיש בקשה להנחה עבור החודשים נובמבר-דצמבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עבור בעלי העסקים, שמתמודדים עם ירידה משמעותית בהכנסות, מדובר בחיסכון של בין מאות לאלפי שקלים בחודש בהתאם לגודל הנכס של העסק ולרשות המקומית בה הוא פועל.

בהמשך, בכפוף לאישור הממשלה, עבור החודשים ספטמבר-אוקטובר, חודשים בהם חל איסור על עסקים רבים לפעול עקב הסגר השני שהוטל, צפויה להתקבל הקלה נוספת שתזכה את העסקים בפטור מלא מתשלום ארנונה, בכפוף להצגת ירידה של 25% בלבד בהכנסות. על רקע הדיונים להחמרת הגבלות הסגר וסגירתם של עסקים נוספים, האישור על הפטור המלא צפוי להתקבל כבר בימים הקרובים. הפטור, כשיאושר, יוגש גם הוא באמצעות טופס דיגיטלי באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה.

כלל הבקשות שיוגשו לסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, יועברו לרשויות המקומיות אחת לחודש והסוכנות תשפה את הרשות המקומית בגין עלות ההנחה שניתנה לעסקים. העלות התקציבית של התכנית מוערכת בלמעלה ממיליארד שקלים כשעל פי הערכות עסקים רבים יהיו זכאים לקבלת ההנחה.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, אמר: "מגיפת הקורונה היא בריאותית וכלכלית. טיפול בהיבט הבריאותי ללא טיפול בהיבט הכלכלי, יביא אותנו למשבר עמוק במשק וקיבוע האבטלה בישראל. אנו חייבים להמשיך ולעזור לבעלי העסקים להצליח לשרוד את התקופה הקשה הזו. ההנחה של 95% בתשלום הארנונה לבעלי העסקים היא צעד נוסף להקל עליהם, ואני בטוח שאחריו יבואו עוד מספר צעדים להקל על בעלי העסקים"

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, הוסיף: "אנו פועלים כל העת לשפר את מצבם של העסקים בישראל שספגו מהלומה קשה בעקבות משבר הקורונה והסגר הנוסף שנכנסנו אליו זה עתה. החלטנו יחד עם משרד האוצר להקל את תנאי הזכאות ולאפשר פטור מלא מתשלומי ארנונה עבור חודשי הסגר כשעבור יתר החודשים תינתן לעסקים העומדים בקריטריונים הנחה בגובה של 95%. אנו ערים למצוקת העסקים ועובדים איתם ולמענם בכל הגזרות."

קישור לאתר

Back to top button