חדשות חוץ

השר טרופר למקבילתו באיחוד האמירויות: התרבות היא גשר בין עמים

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, קיים היום (רביעי) פגישה וירטואלית ראשונית עם מקבילתו, שרת הידע והתרבות באיחוד האמירויות, נורה בינת מוחמד אל-כעבי.

השר טרופר סיפר על השיחה: "קיימתי שיחה מרגשת מאוד, עם מקבילתי באיחוד האמירויות, הגברת נורה בינת מוחמד אל כעבי. שמחתי לשמוע על התעניינותה הרבה בישראל בכלל ובתרבות הישראלית בפרט. בשיחה שיתפתי את השרה כי התרבות יכולה להוות גשר בין בני אדם ובין עמים ותרבויות."

עוד הוסיף השר כי "שיתוף הפעולה בין משרדי התרבות הוא הזדמנות היסטורית אמיתית לשגשוג אזורי, לחיבור ולקידום השלום. אני סמוך ובטוח כי יחד נקדם שיתופי פעולה רבים וכי זוהי רק תחילתה של ידידות מופלאה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השרה אל-כעבי, סיפרה במהלך המפגש לשר על כך שקראה את ספריו של עמוס עוז וכך נחשפה לתרבות ולהיסטוריה היהודית, השר אף הופתע לגלות כי הוא והשרה בני אותו גיל. השרים הסכימו יחד לקדם את שיתופי הפעולה בין שתי המדינות מתוך תפיסת עולם כי עולם התרבות יפתח את הלבבות ויקרב בין שני העמים. בנוסף, השר נענה להזמנת השרה הנכבדת לבקר באמירויות וסוכם כי יקודם ביקור מעין זה.

לאחר השיחה, השר הנחה את הגורמים המקצועיים במשרד, לקדם במהרה שיתופי פעולה קונקרטיים בין גופי תרבות, יוצרים ויוצרות משני העמים, תוך שימת דגש על ראייה רב תחומית וממשקית בין תחומי התרבות, החדשנות הטכנולוגיה ועוד. בכוונת המשרד לקדם, כבר בימים אלו, את עונת התרבות ישראל- איחוד האמירויות, ועידת תרבות משותפת וכינונה של תכנית מתכללת עם משרדי ממשלה נוספים ורלוונטיים לתחום התרבות, כגון- משרד החוץ, משרד התיירות, המשרד לשיתוף פעולה אזורי ועוד.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח