כלכלה

נגיד בנק ישראל: הצעדים שנקטו הבנקים סייעו למאות אלפים לצלוח את המשבר

שר האוצר, ישראל כ"ץ, נגיד בנק ישראל, אמיר ירון והמפקח על הבנקים, יאיר אבידן, ערכו היום (רביעי) דיון משותף עם ראשי מערכת הבנקאות בישראל. המפגש הינו מפגש הכרות ועבודה של שר האוצר עם מנכ"לי הבנקים ובו נידונו הסוגיות הכלכליות שעל הפרק על רקע המשבר.

בתחילת המפגש הודה השר לנציגים השונים וציין את חשיבותו של מפגש זה. לאחר מכן דיברו הנציגים השונים על האתגרים שעל הפרק והועלו נקודות נוספות לדיון.

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "אני שמח על המפגש, מפגשים מסוג זה חשובים מאוד ובכוונתי לקיים מפגשים נוספים מעת לעת כדי לדון איתכם במצב המשק לאור השלכות המשבר. מרגע כניסתי לתפקיד, הכנו תוכניות שונות בהתייעצות עם הנגיד וגורמים רלוונטיים נוספים, והחלטנו על רשת בטחון כלכלית לעצמאיים, שכירים ובעלי עסקים שכבר עובדת ומגיעה לציבור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר כ"ץ הדגיש כי כל "סגר הוא מהלומה משמעותית למשק והמשבר יסתיים רק כאשר יהיה חיסון."

"כעת" הוסיף שר האוצר, "אני ממשיך לעסוק בהאצת התכנית להכשרת מובטלים וקידום חוקי הסדרים שהם מחוללי צמיחה לצד התוכניות הכלכליות שגיבשתי. אנו נמשיך להיפגש ולשתף פעולה כדי לסייע למשק בצורה מיטבית."

צילום: משרד האוצר

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון אמר כי "המערכת הבנקאית הגיעה מוכנה מאוד למשבר, הרבה בזכות העבודה של הפיקוח על הבנקים לאורך השנים. תיק האשראי של הבנקים איכותי, מבוזר ומנוהל היטב. מתוך היציבות של הבנקים הם יכולים לסייע למשק בהזרמת נזילות, אשראי, דחיית תשלומים ועוד. לא במקום הממשלה, כי מדובר במשבר פיסקלי, אולם ככלי משלים וקריטי. לשמחתי הצעדים שנקטו הבנקים סייעו לדחות מאות אלפי הלוואות ולמאות אלפי משקי בית ועסקים שמאחוריהן זה מסייע לצלוח את המשבר."

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון. צילום: לע"מ

תגובה אחת

  1. נגד בנק ישראל צודק חלקית. המדיניות השמרנית של המערכת הבנקאית במתן הלואות על פי הגדרתו הבסיסית של סטנלי פישר אכן מניבה תוצאות חיוביות אבל המשבר הנוכחי הוא בקנה מידה אחר וצריך לצאת מתוך הקופסה ולהמציא פתרונות יצירתיים ולא שיגרתיים. דחית תשלומי הלואות ומשכנתאות לכמה חודשים זה כמו כוסות רוח למת. צריך לחייב את הבנקים לשנות את לוח הזמנים להחזרי הלואות ומשכנתאות ולהימידו על 50 שנים. לאחר שמשבר הקורונה יחלוף ניתן יהיה באופן פרטני לבדוק עם כל לווה את יכולתו ואם אפשר לקצר את תקופת ההחזר. בנוסף הממשלה צריכה לקחת על עצמה את תשלומי ההצמדה. ויפה שעה אחת קודם לפני שם שיטות הרגל וחדלות פרעון יהפכו לגל צונאמי שיאים להטביע את כולנו.

Back to top button