חדשות הארץ

הנשיא ריבלין: עלינו לחשוב על סבא וסבתא, ולשמור עליהם מפני הידבקות

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אסף הבוקר (רביעי) את ראשי הרשויות הערביות למפגש בהול על רקע המאבק בנגיף הקורונה וקרא גם לאזרחים הערבים להקפיד על ההנחיות מצילות החיים. לצד הנשיא שוחח עם ראשי הרשויות, יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות הארצי וראש מועצת עארה –ערערה, מודר יונס.

צילום: מארק ניימן / לע"מ

"מגיפת הקורונה פרצה אל חיינו, לפני מספר חודשים, עם פרוץ המגפה, פעלתם במהירות ובנחישות", פנה נשיא המדינה בראשית דבריו לאזרחי ישראל הערבים ואמר: "קיבלתם בהבנה את ההחלטות לסגור את המסגדים ואת בתי התפילה ומרכזי הקניות, ברמדאן, בפסחא, בחג נבי שועייב, החלטות שלא היו פשוטות כלל וכלל, ושהתקבלו על ידי הנהגה דתית ואזרחית אמיצה, שהבינה את גודל השעה."

עוד אמר הנשיא כי לאחר הסגר הראשון הייתה לכולנו תחושה שהרע מכל מאחורינו: "עכשיו מתברר שהיינו שאננים. הקורונה עדיין כאן, נתוני התחלואה רק מטפסים ועולים, ואנחנו נדרשים לנקוט שוב בצעדים שמגבילים את התנועה שלנו. אני לא מקל ראש בוויתור על רגעי השמחה בחתונות, ובמפגשים המשפחתיים לרגל החגים השונים. אבל בעת הזו, עלינו לקדש את החיים. עלינו לחשוב על סבא וסבתא, על המבוגרים והחולים, ולשמור עליהם מפני הידבקות. עלינו לחשוב על עובדות ועובדי הסיעוד היקרים, על הרופאות, הרופאים, האחיות והאחים המעולים שלנו, על אנשי הצוות והלוגיסטיקה בבתי החולים, רבים מהם בני החברה הערבית, הגיבורים של המשבר הזה, שעובדים מסביב לשעון כדי להתמודד עם העומס המצטבר בשל הנגיף".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא התייחס לפער הדיגיטלי ובעיות רשת האינטרנט הפוגעות בנגישות תלמידים בחברה הערבית ללמידה מרחוק ואמר: "מחר אני עתיד לנסוע למעבדה של מיזם "מתחשבים", שמטרתו לספק מחשבים לכל ילדה וילד בישראל. בית הנשיא, ייקח חלק פעיל במאמץ למיגור הפער הדיגיטלי, זו משימה לאומית, בכל המגזרים, ובמיוחד במגזר הערבי."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

ראשי הרשויות סיפרו לנשיא על האתגרים עימם הם מתמודדים, על הקושי בהתמודדות עם המצב הנוכחי, על קושי בקבלת תקציבים, על הצורך הממשי בסיוע טכנולוגי, ועל תשתיות אינטרנט ומחשבים בלתי ראויות. עוד סיפרו ראשי המועצות על משבר אמון עמוק עמו הם מתמודדים לצד פעילות הסברה נרחבת מציידם על חשיבות השמירה על הנחיות משרד הבריאות.

בשיחה שהתקיימה באמצעות זום השתתפו ראשי מועצות: עראבה, פסוטה, אכסאל, נצרת, שעב, ג'ש, בסמ"ה, אום אל-פחם, ביר אל-מכסור, בועינה- נג'ידאת, ג'ת, דיר אל-אסד, ג'לג'וליה, רהט, דיר חנא, עילבון, עילוט, כפר קאסם, אל-קסום, משהד, כאוכב, טורעאן, ריינה, סח'נין, כאבול, קלנסווה, מג'ד אל-כרום, מעיליא, ג'סר א זרקא, בסמת טבעון, כפר יאסיף, ומנכ"ל עמותת הגליל- מרכז וועד החירום הערבי.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח