צבא וביטחון

מהיום: מערכת 'כיפת ברזל' גם בצבא ארה"ב

באירוע מצומצם במעמד שר הביטחון בני גנץ, החלה היום (רביעי) מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון במסירת סוללה ראשונה מתוך שתיים של מערכת הנשק 'כיפת ברזל', שפיתחה ומייצרת רפאל, לידי צבא היבשה של ארה"ב. אירוע המסירה התקיים בקו היצור של חברת רפאל תחת מגבלות הקורונה, בהשתתפות שר הכלכלה, עמיר פרץ, ראש מפא"ת, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, יו"ר רפא"ל, עוזי לנדאו ומנכ"ל רפאל, יואב הר אבן. בחודש אוגוסט 2019 חתמו משרדי הביטחון של ישראל וארה"ב על הסכם ראשון מסוגו לאספקת שתי סוללות 'כיפת ברזל' להגנת כוחות צבא ארה"ב. הסוללה הראשונה נמסרת לצבא ארה"ב בזמן שיא, ללא תקדים במערכות נשק מהסוג הזה, תוך עמידה מלאה בלוחות הזמנים. הסוללה השנייה תסופק בהתאם לחוזה, בתוך מספר שבועות. מערכת כיפת ברזל תשמש להגנת כוחות פרוסים של צבא ארה"ב מפני מגוון של איומים בליסטיים ואוויריים.

שר הביטחון, בני גנץ, אמר: "מערכת כיפת ברזל, כחלק מהמערכת הרב שכבתית להגנה מפני טילים היא עדות נוספת לעוצמתה של מערכת הביטחון הישראלית. בזכות יעילות המערכת, נמנעו הרוגים רבים בעורף הישראלי בדרום הארץ והיא בעלת השפעה משמעותית על זירת הקרב. אני גאה שהמערכת המתקדמת הזו תגן גם על חיילי צבא ארה"ב. זהו הישג אדיר למשרד הביטחון ולתעשיות הביטחונית שלנו. בשבוע שעבר ביקרתי בארה"ב ודנתי עם בכירי משרד ההגנה והצבא האמריקאי, בין השאר, על נושא הרכש הביטחוני והידע הטכנולוגי שאנו חולקים. השלמת העסקה, היא עוד הוכחה שהברית הביטחונית המתבססת על ערכים ואינטרסים משותפים, חזקה מאי פעם. בהזדמנות זו ראוי ונכון להודות לשר עמיר פרץ, שקידם את פיתוח המערכת לפני למעלה מעשור, כשכיהן בתפקיד שר הביטחון".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון, משה פתאל, אמר: "מערכת כיפת ברזל תשלים בשנה הקרובה עשר שנות מבצעיות, יותר מ-2,400 יירוטים מבצעיים והצלת מאות חיי אדם במדינת ישראל. זוהי זכות גדולה של מדינת ישראל למסור היום סוללה ראשונה של כיפת ברזל, מתוך שתיים , שתוכל להגן על כוחות אמריקניים פורסים. עצם העובדה שאנחנו מוסרים סוללה ראשונה, שנה לאחר חתימת החוזה, הינה הישג בפני עצמו, כאשר לצד המשך הייצור לטובת מדינת ישראל, עמדנו ביעדי הצבא האמריקני".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת הגנה אווירית ברפאל, פיני יונגמן, הוסיף: "מערכת כיפת ברזל, שתשרת את הצבא האמריקני, מותאמת לדרישות האמריקניות. עם זאת הביצועים נשארים אותם ביצועים. ביצועי מערכת כיפת ברזל, כפי שהם בישראל יהיו גם במערכות שישרתו בצבא ארה"ב. את הפרויקט התחלנו בסדרת ניסויים והדגמות בשדה הניסויים white sands בארה"ב. ביצענו עד היום שלוש הדגמות ויירטנו בשדה הניסויים בארה"ב מטרות שהצבא האמריקאי, הארמי, בחר למערכת כיפת ברזל".

מערכת כיפת ברזל נמצאת בשירות מבצעי בחיל האוויר הישראלי החל משנת 2011 והוכחה בשדה הקרב עם למעלה מ- 2400 יירוטים מבצעיים, באחוזי יירוט גבוהים מאוד. חברת 'רפאל' הינה המפתחת והמייצרת את מערכת 'כיפת ברזל', בשיתוף עם חטיבת 'אלתא' של התעשייה האווירית שפיתחה ומייצרת את מכ"ם ה- MMR וחברת 'אמפרסט' המספקת את מערכת שליטה והבקרה. מנהלת 'חומה' במפא"ת (המנהל לפיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון מובילה את פיתוח מערך ההגנה ההגנה הרב- שכבתית של מדינת ישראל, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת 'כיפת ברזל' מערכת 'שרביט קסמים' ומערכת 'חץ 2' ו'חץ 3'.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח