צבא וביטחון

התעשייה האווירית תקים אקדמיית סייבר בבוסניה

התעשייה האווירית חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ממשלת בוסניה הרצגובינה להקמת אקדמיית סייבר און-ליין במדינה. במסגרת ההסכם, יבצעו מומחי הסייבר של חטיבת אלתא וחברת הבת הסינגפורית, קסטודיו טכנולוג׳יס, הכשרה מכוונת בליווי סימולטור/מאמן הסייבר של החברה, TAME RANGE, שהינו פלטפורמה ייחודית המדמה מגוון רחב של תרחישי סייבר ומאפשרת תרגול, למידה ויישום בשטח. בנוסף, המאמן בעל יכולות אימות ובדיקה מקוונות של התכנים הנלמדים הוא מספק לתלמידים, למשתמשים ולמפעילים תמונת מצב בזמן אמת על אופי ההתקפה ודרכי הפעולה ואיכותן. במסגרת האקדמיה יינתנו כלים שיסייעו להגביר את המודעות והיכולת לזהות אירועי ואיכוני סייבר ולניטור תהליכי ניהול משברי סייבר – וכל זאת באמצעות המאמן.

הפרויקט הינו חלק מהחזון הלאומי של ממשלת בוסניה הרצגובינה, להגברת המעורבות המדינתית בעולמות הסייבר, כולל שיתוף פעולה בינלאומי, מינוף טכנולוגיות, פיתוח תשתיות והעצמת המחקר בתחום. יישום הפרויקט פרוש על פני מספר שנים. התעשייה האווירית הינה מובילה עולמית בפיתוח והטמעה של מערכי סייבר לאומיים ובהגנת סייבר על מערכים קריטיים. התעשייה האווירית מובילה את קונסורציום חברות הסייבר של ישראל (Israeli Cyber Companies Consortium – IC3) ואת קונסורציום חברות הסייבר בתעופה של ישראל (Israeli Aviation Cyber Companies Consortium – IAC3) שהוקמו בחסות משרד הכלכלה הישראלי. הקונסורציום מייצגים קבוצה מגוונת של חברות סייבר ישראליות עם תחומי התמחות משלימים, במטרה לספק פתרונות סייבר הוליסטיים ומקיפים הן ברמה הלאומית והן להגנת סייבר לתעופה אזרחית.

מנכ"ל אלתא וסמנכ"ל התעשייה האווירית, יואב תורג'מן, אמר כי "התעשייה האווירית מובילה עולמית בפיתוח והטמעה של מערכי סייבר לאומיים, על כלל מרכיביהם. בעידן הקורונה, אנחנו רואים עלייה בתקיפות הסייבר ודרישה הולכת וגוברת למומחי סייבר ברמה הלאומית. האקדמיה החדשה בבוסניה תאפשר לתת מענה לצורך במומחי סייבר והיא חלק חשוב בשיתוף הפעולה עם בוסניה כאבן בניין חשוב בהגנה מפני אירועי סייבר. ההתקשרות המקוונת מתבצעת באמצעות ענן מאובטח שיודע להכיל בתוכו את סביבת העבודה הנלמדת ומאפשר גישה און ליין ללימודים מרחוק, עובדה שמשפרת ומייעלת את ההגעה הפיזית לאוניברסיטה או לסביבת הלימוד כפי שמתקיימת כיום. הקמת האקדמיה און-ליין היא יוזמה חדשנית המאפשרת שימור לקוחות עסקיים, פיתוח יוזמות חדשות והנגשת טכנולוגיות החברה ברוח התקופה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מימין לשמאל- רועי שפשניק, אלתא, מילורד דודיק, נשיא סרביה, סרדן רייצ'ביץ, שר החינוך והמדע הסרבי. צילום: דוברות התעשייה האווירית
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח