פוליטי / מדיני

ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הגבלת ההפגנות בסגר

ועדת החוקה אישרה לפני זמן קצר (שלישי) אאישרה לקריאה שנייה ושלישית את התיקונים ל"חוק הקורונה הגדול", במסגרתו ההפגנות יוגבלו עד למרחק של קילומטר מבית המגורים. 9 ח"כים תמכו בחוק ו-6 ח"כים התנגדו.

החוק ייכנס לתוקפו הלילה בחצות (בכפוף לאישור המליאה) ובמועד זה תיכנס לתוקף הכרזה סטטוטורית על "מצב חירום מיוחד" כפי שמוצע בחוק.

הממשלה תוכל להכריז על "מצב חירום מיוחד בשל נגיף הקורונה" למשך שבוע, אם שוכנעה בהתפשטות רחבה של הנגיף הגורמת לפגיעה חמורה בבריאות הציבור ובתנאי שתקנות הסגר עומדות בתוקף; את ההכרזה תוכל הממשלה להאריך לתקופות נוספות של שבוע עד סה"כ 21 ימים, והיא תובא לוועדת החוקה בסמוך להחלטה על ההארכה, והוועדה תוכל לבטל את ההכרזה בדיעבד; הממשלה באישור ועדת החוקה יכולה להאריך את ההכרזה לתקופות נוספות של שבועיים כל עוד תקנות הסגר בתוקף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הממשלה נענתה לדרישת יושב ראש הוועדה חבר הכנסת יעקב אשר, לפיה גם ב"מצב חירום מיוחד" שיוכרז בעת סגר לא ניתן יהיה למנוע לחלוטין תפילות, הפגנות או טקס דתי, אך ניתן יהיה לקבוע הגבלות על ההתקהלות בהם, לרבות הגבלה על מספר המשתתפים; כמו כן ב"מצב חירום מיוחד", ניתן יהיה להגביל את היציאה של אדם להפגנה עד למרחק המותר ליציאה ממקום המגורים, העומד בתקנות הנוכחיות על 1,000 מטר.

ארכיון. צילום: הדגלים השחורים

תגובה אחת

  1. אפילו לא מצאו לנכון להחריג הפגנות בשיירות רכבים אשר אין שום ספק שלא קשורות בשום צורה להדבקה. בושה!

Back to top button