צרכנות

הציוד המקצועי המאפשר להסב מעבדה לטובת חקר הקורונה

מעבדות מכל תחומי המחקר ובכל רחבי העולם עוברות בחודשים האחרונים הסבה לטובת חקר נגיף הקורונה. ההתאחדות סביב מטרה משותפת זו מסמלת שיתוף פעולה גלובאלי חסר תקדים, אותו ניתן להרגיש גם בישראל כמובן, בה נחקרת הקורונה ביתר שאת בשאיפה למציאת חיסון או תרופה מבעוד מועד. מהו הציוד למעבדות המקצועי הנדרש על מנת שמעבדה תוכל לעבור הסבה מתחום עיסוקה הרגיל ולהירתם גם כן למאמץ המדעי המשותף? להלן כמה פריטים מרכזיים וחשובים ביותר בעולם הציוד למעבדות הנדרשים על מנת שהמעבדה והחוקרים שבה יוכלו להפנות את מאמציהם לטובת המאבק בקורונה –

אוטוקלאב ומכשירי חיטוי – כמה מפריטי ציוד המעבדות המרכזיים והחשובים ביותר עבור כל מעבדה העוסקת בחקר של נגיף מדבק ומסוכן הם מכשירים מקצועיים לחיטוי ועיקור, דוגמת אוטוקלאב או סטריליזטור. אוטוקלאב הוא סוג של דוד קיטור מקצועי הנועד לעיקור של כלים ומיכלים שונים בהם משתמשים במעבדה. הצורך במכשירי עיקור וחיטוי מקצועיים ואמינים דוגמת אוטוקלאבים וסטריליזטורים למיניהם הוא חשוב מאין כמוהו כאשר שואפים לחקור ביעילות ובמהירות ובבטיחות רבה ככל הניתן נגיף מדבק ביותר, עימו צריכים החוקרים לעבוד מדי יום ביומו. בנוסף, ניתן למצוא אוטוקלאבים ומכשירי חיטוי מקצועיים שכאלו גם בחדרי ניתוח ובתי חולים באופן כללי, ובמגוון רחב של גדלים ודגמים שונים. הדגמים הקטנים והקומפקטיים יותר מספיקים במקרים רבים לעכל ציוד המעבדה הקטן/בינוני, וניתן לשנע אותם בקלות וביעילות ממקום למקום.

מקפיאים ומקררים תעשייתיים – רובנו נוטים לשייך פריטים כמו מקרר תעשייתי בעיקר לתחום המזון והמסעדנות או לחנויות לממכר מזון, אך בפועל מדובר בתחום רחב ומרכזי גם בעולם הציוד למעבדות. המקררים והמקפיאים התעשייתיים המשמשים כציוד מעבדתי שונים לרוב מאלו המשמשים בתעשיית המזון, למשל, שכן כשמדובר בציוד למעבדה על המקררים/מקפיאים להיות ברמת איכות גבוהה ביותר, להכיל יותר אופציות ופונקציות שונות ובעיקר – להיות אמינים ביותר לאורך זמן. מספיקה תקלה אחת קטנה במקרר/מקפיא תעשייתי המשמש במעבדה על מנת שעבודת מחקר של שבועות וחודשים תרד לטמיון, וכאשר מדובר במעבדה החוקרת נגיף מסוכן וחשוב כל כך כמו נגיף הקורונה כיום – אין שום מקום לטעויות ולתקלות טכניות. ואכן, מקפיאים ומקררים תעשייתיים מעולם הציוד למעבדות מגיעים בשלל גדלים, סוגים וייעודים מקצועיים שונים, והאיכותיים שבהם אמינים ומדויקים ביותר, כך שניתן לסמוך עליהם במאת האחוזים גם באחסון של חומרים שאסור שייחשפו לטמפרטורות גבוהות יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אינקובטורים – משמשים במעבדות החוקרות אורגניזמים מכל סוג, ובפרט במעבדות השואפות לפתח חיסון או תרופה, באמצעות שימוש בגרסאות מתות או מוחלשות של הנגיף. אינקובטורים הם פריטי ציוד השומרים על טמפרטורה מדויקת ביותר לאורך זמן, כך שניתן, למשל, להשתמש בהם על מנת להדגיר חיידקים מסוימים, לבחון תהליכים העוברים על החיידקים/נגיפים לאורך זמן בסביבה אשר מבוקרת בצורה מדויקת וכו'. באינקובטורים מקצועיים ניתן למצוא מערכת המסחררת בתא המכשיר אוויר חם באמצעות מפוח, המאפשר להגיע לטמפרטורה אחידה ומדויקת בתא כולו, ולשמור עליה לאורך זמן.

קיימים כמובן פריטים נוספים של ציוד למעבדות הנדרשים על מנת לחקור ביעילות נגיפים ולנסות ולפתח חיסון כנגדם, אך אלו שהוזכרו לעיל הם מהמרכזיים והחשובים ביותר. מכשירים אלו מאפשרים להסב כמעט כל מעבדה, גם כזו המשמשת בזמנים רגילים למחקר מתחום הקוסמטיקה או התזונה, למעבדת מחקר לקורונה. בזכות התגייסות כלל עולמית שכזו של אינספור מעבדות ומכוני מחקר מכל רחבי העולם במטרה לחקור ביעילות ובמהירות גדולה ככל הניתן את הקורונה, ניתן להתאזר באופטימיות, גם אם זהירה, בנוגע לפיתוח העתידי והקרוב (בתקווה…) של חיסון לקורונה.

***לצפיה במוצרים נוספים של חברת אלקטרוטרם כנסו לכאן

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח