בריאות

בדיקות קורונה חדשות בכללית יספקו תשובות תוך 15 דקות

כללית מסרה כי קיבלה הבוקר (ראשון) ממשרד הבריאות 13 מכשירים מסוג "סופיה" (Sofia), המאפשרים זיהוי מהיר של נגיף הקורונה וקבלת תשובה לבדיקה תוך כ-15 דקות בלבד. קבלת המכשירים סוכמה בין סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש, לבין מנכ"ל כללית, פרופ' אהוד דודסון.

המכשירים יחלו לפעול בזמן הקרוב במרפאות נבחרות ובבתי חולים של כללית. 11 מכשירים יופעלו במוקדי דיגום של כללית ביישובים בהם ישנם היקפי תחלואה גבוהים ו-2 מכשירים נוספים יוצבו בבה"ח מאיר וסורוקה. ביצוע בדיקות קורונה באמצעות המכשירים אלה יחל בזמן הקרוב מיד עם קבלת הנחיות משרד הבריאות להפעלתן וקביעת הקריטריונים למתן הבדיקה באמצעותן.

ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה בכללית אמר כי "תוספת של 13 מכשירים בדיקה אשר נותנים תוצאה תוך 15-20 דקות תשפר את הזמינות לביצוע בדיקות קורונה ותפחית מהעומס הקיים על המעבדות. הנבדקים יקבלו את התשובה בנקודת הדיגום, בבה"ח או במרפאה, ובכך יחסך הצורך בהמתנה לקבלת תשובה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המכשיר מזהה את נגיף הקורונה SARS-CoV-2 בשיטה המבוססת על זיהוי אנטיגני תוך שימוש בדגימת מטוש ישירה מהחולה. התוצאה, חיובי או שלילי לנגיף הקורונה, מתקבלת בתוך 15-20 דקות בלבד מרגע הדגימה. המכשיר מאפשר זיהוי בוודאות גבוהה של נשאות לקורונה במיוחד בקרב נבדקים עם תסמינים (סימפטומטיים). נבדקים אשר יקבלו תשובה חיובית יוגדרו כנשאי קורונה וכך ניתן יהיה לבצע תחקור אפידמיולוגי מיידי ולקטוע במשנה יעילות את שרשרת ההדבקה. כאשר מתקבלת תשובה שלילית תידרש בדיקה נוספת בשיטת הדיגום הרגילה (PCR).

ד"ר נצר מוסיף "לנוכח הקפיצה במספר החולים, היקפי הפעילות בבתי חולים ובמרפאות הקהילה הינם בסדרי גודל אשר טרם הכרנו כדוגמתם. בכללית למעלה מ-26,000 מאומתי קורונה המטופלים בביתם או במלוניות ומאות חולים המאושפזים בבתי החולים. אנו בעיצומו של אירוע בריאותי משמעותי, בו הצוותים עובדים סביב לשעון וללא ליאות כדי לתת מענה לכלל אזרחי ישראל. אני שב וקורא להקפיד על ההנחיות: עטית מסיכה, הימנעות מהתקהלויות, שמירה על מרחק פיסי והקפדה על היגיינה. אנו במאבק משותף להפחתת היקפי התחלואה".

צילום: מרפאת "מרכז בעלי המלאכה" של כללית בבני ברק
צילום: מרפאת "מרכז בעלי המלאכה" של כללית בבני ברק
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח