חדשות הארץ

לקראת הסגר ההרמטי: המשטרה נערכת להגברת האכיפה

משטרת ישראל משלימה הבוקר (שישי) את היערכותה לפעילות מוגברת ומותאמת במסגרת מבצע "אחריות מנצחת", נוכח השינוי הצפוי בתקנות והחמרת הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר, זאת החל מהיום בשעה 14:00 ובכפוף להשלמת הליך החקיקה והתקנות הסופיות שיכנסו לתוקפן.

על רקע העלייה בתחלואה ועם כניסת התקנות המעודכנות שאושרו ע"י הדרג המדיני לתוקפן, יתפרסו אלפי שוטרי משטרת ישראל, שוטרי משמר הגבול ומתנדבים בתגבור מאות חיילי צה"ל ומפקחים בכל רחבי הארץ, זאת ע"מ לאכוף את התקנות במרחב העירוני והבינעירוני. המשטרה תגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה. שוטרי אגף התנועה של משטרת ישראל יתפרסו בצירים הבינעירוניים ובכניסות לערים, ולצד אכיפת התנועה יבצעו בדיקות ופיקוח אחר תנועת כלי רכב בין הערים. בנוסף תבצע המשטרה מחסומים קבועים ומדלגים וכן סיורים ממונעים ורגליים בכניסה לערים ובתוכם, במטרה למנוע התקהלות אסורה ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי בניגוד לתקנות, וכן לפקח אחר פעילות תקינה של בתי עסק שהורשו לפעול ומנגד על אי פעילות של בתי עסק שפעילותם נאסרה.

לצד פעילות הסברה ומניעה, המשטרה תטפל במקרים של הפרות בוטות של החוק והתקנות, ובמידת הצורך תטיל קנסות ותפזר התקהלויות אסורות ככל שיידרש. פעילות המשטרה תותאם לשעון החיים המשתנה, מאפייני הגזרות השונות והתנהגות הציבור, וכן בהתאם להערכות המצב שיתקיימו ברמה הארצית והמחוזית. בנוסף יתקיימו סיורים אוויריים של מסוקי המשטרה לזיהוי הפרות חריגות והכוונת כוחות המשטרה בקרקע למוקדי הפרות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לקראת יום כיפור תשפ"א שיחל ביום ראשון הקרוב ב-27 בספטמבר, תתקיים פעילות הסברה מול הרשויות המקומיות והקהילות השונות לצורך מניעה והקפדה על שמירת ההנחיות. במהלך יום כיפור, פעילות המשטרה תותאם למאפייני החג והתנהגות הציבור.

נוכח מצב החירום הלאומי הנוכחי ובכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה המונית – עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות והגבלות התנועה, ההתקהלויות האסורות ופעילות בתי העסק בהתאם לתקנות שהוטלו ע"י הממשלה, זאת לצד המשך אכיפת חובת עטית המסכות במרחב הציבורי וחובת הבידוד לחולים מאומתים ומחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

נוכח התקנות הצפויות יהיו הגבלות משמעותיות על פעילות בתי עסק ומסחר (לדוגמא: איסור על פעילות שווקים וכן איסור על פתיחת בתי עסק לממכר מוצרים שנאסרו ולא הוגדרו חיוניים בתקנות). המשטרה תאכוף את ההפרות בהתאם לתקנות שיאושרו.

כמו כן, נמסר כי גם ימי החג אינם מקנים חסינות מפני הידבקות בנגיף הקורונה לאף אדם – ולכן כל אחד נדרש לשהות בביתו ובחיק משפחתו הגרעינית ולהימנע מיציאות למרחב הציבורי שלא לצורך ובניגוד לחוק. בכל יציאה החוצה מהמרחב הביתי יש לעטות מסיכה, לשמור על ריחוק חברתי ולהימנע מהתקהלות אסורה.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
Back to top button