חדשות הארץ

נתניהו: כדי להציל את חיי האזרחים נדרש מאיתנו להטיל סגר מלא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (רביעי) בפתח ישיבת הממשלה כי בעקבות גל התחלואה העולה נדרשות החלטות קשות – מצילות חיים. נתניהו ציין כי עדיף לעשות זאת עכשיו, בתקופת החגים שמצב המשק בהילוך נמוך כדי להוריד את התחלואה.

"אנחנו נמצאים ברגע האמת. הגל השני של הקורונה מכה בכל העולם, הוא מכה גם בנו. התחלואה בישראל עולה, מספר החולים הקשה עולה ולצערי גם מספר המתים. ביומיים האחרונים אנחנו שמענו מהמומחים שאם לא ננקוט צעדים מיידים וקשים אנחנו נגיע לפי התהום. כדי להציל את החיים של אזרחי ישראל נדרש מאיתנו להטיל סגר מלא למשך שבועיים – מיום שישי הקרוב ועד מוצאי שמחת תורה."

"אחר כך נמשיך בשבועיים נוספים של סגר" אמר נתניהו והדגיש: "אני מקווה עם פחות הגבלות, אבל אני אומר מראש שזה תלוי בנתוני התחלואה. ככל שהמצב יאפשר אנחנו נחזור בהקדם לתוכנית הרמזור ולניהול שגרת קורונה – המטרה היא להוריד את רמת התחלואה ולהציל חיים רבים בישראל. הדבר הזה גם נדרש לטובת הכלכלה. מי שחושב שאנחנו יכולים לעבוד עם מגיפה מתפרצת, עם תמותה ותחלואה עולה ושהדבר הזה לא יפגע בכלכלה הוא טועה! ואם אנחנו צריכים לפעול ולעשות צעדים קשים עדיף לעשות את זה בחגים, עכשיו שהכלכלה נמצאת בהילוך נמוך. שני הדברים החשובים ביותר, שהם מעבר להחלטות שאנחנו מקבלים והם דורשים שיתוף פעולה מלא של כל אזרח ואזרח – עטיית מסיכות, ואני שמח לראות שבאולפנים עברו לעטיית מסיכות, והדבר השני הוא מניעת התקהלויות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה הוסיף: "אנחנו נדרשים לקבל החלטות ומנהיגות פירושה קבלת החלטות קשות, החלטות מתבקשות, החלטות מצילות חיים. אין לנו את הפרבילגיה לדעת שהיינו יכולים למנוע תמותה נוספת ולא עשינו זאת. זאת האחריות שלנו, כנציגי ציבור אנחנו חייבים לפעול עכשיו ואני אומר לכם לפעול יחד למען כל אזרחי ישראל."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח