פוליטי / מדיני

לפיד: לא היינו צריכים להגיע לסגר, אנחנו דורשים 6 דברים

ראש האופוזיציה יאיר לפיד רגע לפני שהממשלה מאשרת את הסגר המלא אומר כי ישנם שישה דברים ם שחייבים לקרות לקראת ההחלטה הצפויה על הסגר הקרוב – אפשר אחרת.

לדבריו, "לא היינו צריכים להגיע לסגר. המחיר הכלכלי, הנפשי והחברתי יקר מידי. היינו חייבים לטפל בקורונה לא בפטיש אלא באיזמל, זה היה אפשרי. יחד עם זאת, מהרגע שהתקבלה החלטה על סגר מלא אנחנו דורשים 6 דברים פשוטים:

1. אסטרטגיית יציאה ברורה עם פרמטרים ברורים. מה ייפתח מחדש מתי, מה המדד להצלחה, מה אנחנו מנסים להשיג? כמה מקרים חמורים וכמה בדיקות חיוביות יובילו לפתיחת בתי ספר מחדש, לפתיחת עסקים מחדש, לפתיחת בתי כנסת מחדש, להחזרת ההפגנות. והכל חייב להיות שקוף לציבור. ועקבי ולא משתנה כל יומיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

2. מודל פיצוי לעצמאים שייכנס לתוקפו מיידי עם תחילת הסגר, רשת בטחון ודמי אבטלה לעצמאים, וביטול מודל החל"ת ומעבר למודל הגרמני.

3. הקמת מערך חקירות אמיתי רחב היקף, קטיעה, סגירה ואכיפה ברמה המקומית לצד מערכת רפואת חירום שמסוגלת להתמודד ברמה הארצית עם עומסי תחלואה.

4. מינוי דובר מקצועי למשבר. בלי מסיבות עיתונאים פוליטיות, רק מידע והוראות ברורות לציבור הישראלי כל יום.

5. דוגמא אישית של כל חברי הממשלה. כל שר שעובר על כללי הסגר חייב להתפטר מיד. זה כולל את ראש הממשלה. אנחנו חייבים לבנות את אמון הציבור.

6. ביום שאחרי הסגר לתת לראשי הערים את הסמכויות והמשאבים שינהלו את הערים בשיתוף פיקוד העורף.

4 תגובות

  1. אפס מענין מה אתה היית עושה אתה רק דיבורים ולא מעשים כי אתה לא מסוגל רק לשבת ולתקוף

  2. את מי אתה מיצג אדון דיקטטור קטן? שב על הכיסא הקטן ותשכיל, אל תפריע/ו! תיישמו הוראות ונעבור את זה. די להיות פופוליסט. בחייאת תעשה פריימריז פתוחים. אחרת הלך החבר.

  3. דרישה שביעית את לפיד המפגר לשלוח לאישפוז חולה נפש .
    יש לנתח בראשו להוציא את סרטן השנאה לביבי .

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח