חדשות הארץ

סוכלו שני ניסיונות הברחה של 400 טון פירות וירקות

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות (פיצו"ח) סיכלו שני ניסיונות הברחה של פירות וירקות. במקרה הראשון, מפקחי היחידה מנעו את כניסתם של 400 טון פירות וירקות דרך מעבר הסחורות "גלבוע". המשלוחים הכילו פירות וירקות שנבדקו על ידי משרד החקלאות ונפסלו לשיווק. במקרה השני, יחידת הפיצו"ח פעלה בשיתוף עם חיילי גדוד ארז של המשטרה הצבאית יחד הצליחו לסכל ניסיון הברחה של כחצי טון ענבים שיועדו לשיווק בישוב קציר, שבצפון הארץ.

במהלך פעילות מפקחי משרד החקלאות במעבר הסחורות גלבוע, סמוך לעפולה, חשפו המפקחים 15 משלוחים שהכילו כ-400 טון פירות וירקות שכבר נפסלו לשיווק. כאמור, המשלוח נבדק על ידי משרד החקלאות עוד במהלך גידול התוצרת, אולם תוצאות הבדיקות הצביעו על הימצאות שאריות חומרי הדברה בכמות גדולה, ועל כן, פסלו המפקחים את כניסתם לישראל. על אף פסילת המשלוח, המגדל ניסה להבריח את המשלוח אל שטחי ישראל ולשווקו בארץ. המשלוח נעצר עוד במחסום, טרם כניסתו לישראל. בין הפירות והירקות שנמצאו במשלוח: גויאבה, עגבנייה, מלפפון, פלפל, כרוב וכרובית.

באירוע נוסף, במהלך בדיקה שגרתית במעבר ריחן, הממוקם סמוך לאום אל פחם, מפקחי משרד החקלאות עצרו חשוד אשר ניסה להבריח כ-500 ק"ג (חצי טון) ענבים ירוקים ושחורים בארגזים שהוסתרו במושב האחורי במכונית פרטית. מחקירה ראשונית עלה כי המבריח תושב הרשות הפלשתינית בשנות ה-30 לחייו, התכוון לשווק את התוצרת שהבריח עמו בישוב קציר הממוקם בצפון הארץ, ולהרוויח מהמכירה עשרות אחוזים. לנוכח הסכנה הטמונה בצריכת ענבים אלו, שגודלו ללא כל פיקוח, כל הענבים הושמדו ונגד המבריח נפתחו הליכים משפטיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי חוק ישנן מספר הגבלות על שיווק תוצרת חקלאית שמקורה בשטחי הרשות הפלשתינית, בהן: חובת מעבר הסחורה במקום מוסדר על פי חוק, דיגום תוצרת חקלאית מיקרוביולוגית וכן בדיקת שאריות חומרי הדברה.

במשרד החקלאות מזהירים כי צריכת תוצרת חקלאית שלא נבדקה עלולה להוות סכנה מהותית לבריאות הציבור. בנוסף, יכולה לגרום לכניסת מזיקים ונגעים שמסוגלים להרוס ענפי חקלאות רבים.

צילום: דוברות משרד החקלאות
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח