צבא וביטחון

הרמטכ"ל כוכבי במפקדת 'אלון': הצלחת המשימה תלויה במילוי ההנחיות מצד הציבור

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ביקר היום (רביעי), בליווי מפקד פיקוד העורף האלוף אורי גורדין, במפקדת 'אלון' שהוקמה לפני כחודשיים. במהלך הביקור, התקיימה הערכת מצב בה הוצגה פעילות המפקדה בתקופה האחרונה, הישגיה ואתגריה, וכן הצגת תכניות להמשך פעילותה.

צילום: דובר צה"ל

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "המשימה הזאת היא משימה ראשונה במעלה, היא משימה של צה״ל, היא משימה של פיקוד העורף, ואנחנו לא מתכוונים לחסוך בשום דבר. לא בכוח אדם, לא באנשי פיתוח, לא באמצעי פיתוח, לא במשאבים, לא בקשב כדי לתרום להבסת נגיף הקורונה. זאת משימה עליונה בחשיבות שלה. דבר נוסף, זה שההצלחה של המשימה הזאת, יושבת על דבר אלמנטרי שנקרא תרבות, נקרא משמעת, ונקרא מילוי הנחיות. המכונה הזאת שבניתם פה והיא מוצלחת מאוד, היא מכונה שהאפקטיביות המלאה שלה היא בתנאי שיש בציבור אכיפה, משמעת והתנהגות שתואמת את ההנחיות. בלי ההתנהגות הזאת, האפקטיביות של המכונה הזאת או נפגעת או נפגעת בצורה משמעותית. והמשמעת והתרבות והאכיפה היא גם פונקציה של מנהיגות. ביקרנו אתמול ברשות כזאת, ראינו שברגע שיש שם עמידה זקופה ואיתנה, מעורבת, אינטנסיבית, ברגע שמפיצים סרטונים ואמצעי הפיקוח עובדים, יש תוצאות. אנחנו צריכים להגיד את זה לעצמנו, אנחנו צריכים להגיד את זה כלפי חוץ".

צילום: דובר צה"ל

תגובה אחת

  1. יש לי הערכה רבה מאד לרמטכ״ל כוכבי. הן כאדם והן כמפקד מרחיק ראות. לא הייתי רוצה לראות אותו במדי צה״ל כשהוא מרמז לקשר שבין הצלחת מפקדת ״אלון״ למלחמה בקורונה מטעם פיקוד העורף ולבין המשמעת של הציבור. עם כל הכבוד, וכאמור הסיפא לתגובתי צריך הרמטכ״להזהר ולא להכנס לשדה המוקשים הפוליטי שבו פוליטיקאים האשמות מימין ומשמאל מתרצים את כשלון המלחמה בקורונה בהתנהגותו של הציבור. כשהצבא יכשל חס וחלילה במשימה צבאית כלשהי, יהיה עצוב אם הרמטכ״ל יטיל את האחריות על החיילים הפשוטים. הכשלון הוא כשלון מנהיגותי שנובע מכך שהאזרחים (החיילים) לא מוכנים למלא הוראות של פוליטיקאים (מפקדים) שהם לא סומכים עליהם. בצבא, במקרים כאלה מחליפים את המפקד ולא את החיילים.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח