טכנולוגיה

מחקר חדש: לא נפגשים בזום בתחתונים או בוקסר

במחקר חדש ומפתיע, שנערך בחודש אוגוסט האחרון, בקרב 100 אנשי תעשייה ואקדמיה בתחום הביו-רפואה מכ-20 מדינות, נשאלו המשתתפים על סוג הלבוש שלהם בעת פגישות זום מקצועיות בימי מגיפת הקורונה.

רק 15% מהם ציינו כי הם לובשים חולצה "פשוטה" (טי-שירט), ורק 12% ציינו כי הם לובשים מכנסיים קצרים. כל השאר ציינו כי הם מקפידים על סגנון לבוש רשמי יותר בעת פגישות הזום שלהם. אף לא משתתף אחד בחר באפשרות של תחתונים או בוקסר.

המחקר אף בחן האם חל שינוי באופי הלבוש עליו מקפידים המשתתפים מאז פרוץ המגיפה ותחילת השימוש המוגבר בזום ועד היום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת המחקר נמצא כי מרבית המשיבים לא שינו את מידת רשמיות לבושם (91% שמרו על לבוש פלג הגוף העליון ו-85% על לבוש פלג הגוף התחתון).

עוד נמצא במחקר כי לא היה קשר בין תחושת הנוחות בעת פגישות זום ובין מידת רשמיות הלבוש במהלכן. כלומר גם משיבים שדיווחו כי הם חשים מאוד בנוח בזום, מקפידים להתלבש באופן רשמי.

"רצינו לבדוק האם המעבר לפגישות מקוונות על כל הנוחות וחוסר הפורמאליות שהן מאפשרות, גרמו לאנשים לנצל את האפשרויות הללו, והרשו לעצמם להתלבש באופן פחות רשמי", אמר העורך הראשי של המחקר, ראש החוג לרפואת חירום במכללה האקדמית צפת, הפרופ' יזהר בן שלמה.

"נראה שאנשים לא ממהרים לזנוח הרגלים ישנים, גם אם האפשרויות העומדות לרשותם עשויות להיות נוחות יותר", הוסיף וקבע פרופ' בן שלמה.

יצוין במקביל כי חוקרת נוספת מטעם המכללה האקדמית צפת, שלקחה חלק משמעותי במחקר המפתיע, הייתה ד"ר איילה קובו-גרינהוט מהחוג לרפואת חירום, שבמכללה.

"הממצאים מצביעים על נטייה אנושית טבעית. בשעת משבר או בתקופה בה אורחות החיים שלנו משתנים באופן דרמטי ופתאומי, אנחנו מתקשים להסתגל לשינויים ונאחזים בהתנהגויות ישנות ומוכרות שמעניקות לנו ביטחון ויציבות. בהחלט ייתכן כי המצב ישתנה במשך הזמן, ככל שהשימוש בזום יוסיף ויימשך", הוסיפה טליה גורן, חוקרת בביה"ס למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה וחברת צוות המחקר.

אילוסטרציה. צילום: freepik

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח