צרכנות

מוסדות דיור מוגן בקריות ואיזור הצפון

מה זה דיור מוגן?

דיור מוגן הוא הפתרון האידיאלי עבור קשישים, שרוצים ליהנות מחיי חברה פעילים ועשירים לצד בני דורם וליהנות מתחושת ביטחון מלאה תוך כדי כך. הכוונה היא לכך, שהדיור המוגן מאפשר לקשיש הגר בו עצמאות מלאה מצד אחד, חיי חברה מותאמי גיל מצד שני ודאגה מלאה לצרכים הייחודיים של הגיל שלישי מן הצד השלישי. המעבר לדיור מוגן יכול להפוך לקל יותר והחיים במוסד יכולים להפוך לטובים יותר עבור יקירכם, אם תבחרו דיור מוגן בחיפה והצפון כך שתוכלו להיות בקרבת המוסד.

למי הפתרון הזה מתאים?

הפתרון רלוונטי ומתאים לקשישים במצב בריאותי טוב, שיכולים להתנהל בעצמם וללא תלות בזולת, ואשר רוצים ליהנות משנותיהם האחרונות לצד אנשים אחרים, שנמצאים במצב דומה לזה שלהם ואשר איתם יש להם הרבה מן המשותף. כמו כן, פתרון זה מתאים גם למי שזקוק לעזרה ותמיכה לעתים ולמי שאיננו חש ביטחון במגורים לבד, או שסובל מבדידות בחיי היום יום.

הייחודיות של איזור הצפון

איזור הצפון הינו איזור גדול, המתפרש על שטחים גדולים ומחולק ליישובים רבים ושונים. המשמעות של עובדה זו היא, שכאשר אדם מחפש דיור מוגן בצפון עבור הוריו, מומלץ שיהיה ממוקד יותר ויחפש דיור מוגן במיקום קרוב אליו עד כמה שניתן. זאת, על מנת שניתן יהיה לשמור על הקשר בין הילד לבין הוריו, הגרים בדיור המוגן, בתדירות הגבוהה ביותר שניתן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קרוב לעין – קרוב ללב

חשוב להתעכב שוב על הבחירה בדיור מוגן בקרבה גיאוגרפית לשאר בני המשפחה, משום שקשישים רבים חווים את המעבר לדיור המוגן מהווה נטישה של בני המשפחה ולכן חשוב להישאר קרוב לעין ולתת לקשיש את הידיעה שהוא גם קרוב ללב, בדיוק כפי שהיה גם לפני המעבר אל הדיור המוגן.

עוד קצת על רגשות ותחושות

במידה ורעיון המעבר לדיור המוגן לא היה ביוזמת הקשיש, חשוב להעביר לו את המסר באופן ברור: הוא רצוי ואהוב והמטרה היא להסב לו הנאה מרובה ככל שניתן! חשוב מאוד להבהיר להורה, שלא מדובר על עניין של נוחות בשבילכם, אלא שהרעיון עלה מתוך הערכה לכל מה שעשה והספיק בחייו ולכן המטרה היא לאפשר לו פשוט לנוח וליהנות מכל מה שיש לחיים להציע לו. כל חייו הוא עבד קשה – עכשיו זה הזמן לקטוף את הפירות!

בחירת דיור מוגן

אם אתם רוצים לחפש עבור ההורים שלכם דיור מוגן בקרבתכם, מומלץ לחפש את רשימת כל מוסדות דיור מוגן בישראל ולבדוק היטב איזה מהם הכי מתאים לכם ולהורים שלכם גם מבחינה גיאוגרפית, אבל בעיקר מבחינת התחושה שההורים שלכם מקבלים במוסד זה, כי כאמור, זהו הזמן שלהם ליהנות מהחיים! בדיוק בגלל זה חשוב לבדוק אילו פעילויות מוצעות במקום, מהו סדר היום ואיך יגרמו להורים שלכם להרגיש הכי מוגנים שאפשר.

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח