פוליטי / מדיני

השר יועז הנדל: משבר האמון מטריד אותי לפחות כמו משבר הקורונה

שר התקשורת, יועז הנדל, כתב הערב (שני) על משבר הקורונה ועל משבר האמון בין הציבור לממשלה: "החלטנו לקצץ היום מהשכר של נבחרי הציבור, חלקנו עשינו זאת מזמן אבל זה לא מספיק כדי לייצר דוגמא אישית. משבר האמון מטריד אותי לפחות כמו משבר הקורונה. מדינת ישראל הופכת לשבט נגד שבט. כל אחד דואג לקבוצה שלו. אותי למדו שהמפקד אחראי. תמיד. אני בפיקוד. הליכוד נגד המפגינים בבלפור, המפגינים נגד החרדים. והערבים אומרים אם להם מותר למה לנו אסור. זה לא יעבוד ככה." סיכם הנדל.

השר התייחס לפילוג הקשה בתוך האוכלוסיה ואמר: "לקורונה לא אכפת מהצרכים הפוליטיים. מקבוצות לחץ. ההנחיות חייבות להיות אחידות וכל מי שמפר אותן הוא עבריין, נקודה. גם אם הוא יועץ של ראש הממשלה; לא אכפת לי אם מדובר במפגינים ששמים אצבע בעין ואוכלים ארוחת חג צפופה בבלפור, הולכים לים כאילו נגד נתניהו, מתפללים שמצטופפים בניגוד לכל הגיון בריא או דתי, וכן גם יועצים של ראש הממשלה שמפרים בידוד. חרדים או ערבים. אין לאף אחד הנחות." הדגיש השר, "קל וחומר למי שנמצא בדרג מקבלי ההחלטות או קרוב אליו. בלי אכיפה וכללים אחידים לא נצא מזה."

עוד הוסיף השר: "זו אחריות שלי כשר בממשלה אבל אי אפשר לאבד את האחריות האישית, את הערבות ההדדית. המדינה הזאת תמיד התאפיינה בהתגייסות בשעת משבר. אנחנו במשבר. לא משנה לאיזה מפלגה אתם מצביעים ואם אתם בעד או נגד ממשלת אחדות, אם יהיה יותר רע לא יהיה יותר טוב. פשוט יהיה רע. ואני רוצה דווקא לסיים בעדכון חיובי. ימים של חשבון נפש אבל כדאי להכיר גם בטוב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לבסוף, התייחס השר ליחסים החדשים עם בחריין בתחום התקשורת: "שוחחתי היום עם מקבילי שר התקשורת של בחריין. כאמל בו אחמד מוחמד. אני לא רגשן אבל התרגשתי ונדמה היה לי שגם הוא. נשברה הפרדיגמה ששלום מחייב ויתור ישראלי על משהו. לקחת סיכונים. ההסכם שנחתם הוא הישג היסטורי. תצאו מהפוזיציה ותבחינו במשמעויות. סיכמנו לקדם תשתיות תקשורת מתקדמות. פיתוחים טכנולוגיים סביב דור 5, סייבר, תקשורת לוויינית ושאר עניינים טכניים של פתיחת דיוור ישיר וקווים. קבענו קבוצות עבודה ויהיה לזה המשך."

״יהיה טוב״, סיכם הנדל, "כתב יונתן גפן בישראל של פעם."

ארכיון. צילום: אתר הכנסת
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח