צרכנות

דלת כניסה לעיסוק מעמיק וארוך טווח בעולם האומנות

אמנות על שלל סוגיה, גווניה וענפיה השונים, היא אחד מתחומי החיים המיוחדים והחשובים ביותר לרוח האנושית, כמו גם מוקד עניין מרכזי עבור רבות ורבים. בין כל אותן/ם מתעניינות ומתעניינים בעולם האומנות, רבים היו מעוניינים להפוך את תחום העניין הזה לתחום העיקרי בו הם עוסקים בחיי היומיום. מאחר והתפרנסות כתוצאה מעיסוק באומנות אינה בהכרח דבר טריוויאלי או מובן מאליו, נדרש מסלול מסודר והשכלה מעמיקה בתחום, על מנת לזכות בסיכויים סבירים לעסוק בו באמת באופן מעמיק. לימודי אומנות מספקים דלת כניסה אטרקטיבית ביותר לעיסוק בתחום, במגוון דרכים שונות

לימודי אומנות – מה הם כוללים וכיצד מסייעים לעסוק באומנות בחיי היומיום?

חשוב להבהיר כבר בהתחלה כי המושג "לימודי אומנות" הוא רחב יחסית, וכולל בתוכו מגוון רחב של מסלולי לימודים מסוגים שונים ובמוסדות שונים, חלקם מתמחים ספציפית אך ורק באומנות וחלקם מוסדות המתמחים בתחומים אחרים אך קשורים, במסגרתם ניתן למצוא גם לימודי אומנות. דוגמה מצוינת לכך הן מכללות המתמחות בעולם החינוך, ומציעות מגוון רחב של מסלולי לימוד בתחומים רבים ושונים וביניהם גם אומנות, עם אפשרות למסלול השם דגש על הוראה של אומנות בפורמטים שונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לכן, כאשר מדברים על "לימודי אומנות" לא בהכרח מתכוונים תמיד למסלול לימודים ספציפי אחד, אלא לקבוצה רחבה של מסלולים אפשריים. בהתאם לאופי הספציפי של כל מסלול, כמו גם של המוסד במסגרתו הוא מועבר, נקבע מה בדיוק תכלול תכנית הלימודים. מאחר ואחד ממסלולי לימודי האומנות הפופולאריים והאטרקטיביים ביותר מועבר כאמור במסגרת מכללות לחינוך, נעסוק כאן בתכולה של לימודי אומנות במוסדות אלו. במקרה זה ניתן למצוא מסלול לימודי אומנות אשר מלבד לעיסוק בתחומים אומנותיים ספציפיים, כמו גם אפשרות להתנסות ביצירה מסוגים שונים תחת הדרכה "מקצועית", כולל גם תעודת הוראת אומנות. כפי שנראה מיד, לימודי אומנות מסוג זה, וספציפית כאלו הכוללים תעודת הוראה, מספקים דלת כניסה בטוחה ויציבה יחסית לעיסוק ארוך טווח בעולם האומנות.

ללמד אומנות ו/או להמשיך לתואר שני ומעמיק יותר בתחום

כיצד, אם כן, מאפשרים לימודי אומנות הכוללים גם תעודת הוראה לעסוק באומנות בחיי היומיום ולהפוך תחום זה לתחום העניין והעיסוק העיקרי בחיים?

ובכן, אפשרות אחת היא ללכת לכיוון של לימוד אומנות מקצועי לאחר סיום התואר, המקנה כאמור תעודת הוראה המתאימה לכיתות א' עד י"ב. כלומר – בית ספר יסודי, חטיבת ביניים ותיכון גם יחד. מגוון האפשרויות בארץ למציאת עבודה הוא עצום, וכך ניתן לרכוש מקצוע של ממש המאפשר ללמד ולעסוק באומנות באופן יומיומי.

אפשרות נוספת היא להמשיך לתואר שני בתחום, המוצע לבוגרי התואר הראשון, או לבצע השלמות לתחומים קשורים, דוגמת תרפיה באומנות. תואר ראשון באומנות פותח את הדלת ללימודי המשך מגוונים ומעמיקים בתחום, אשר לבטח יאפשרו לכם לבנות את הסביבה בה תוכלו לעסוק באומנות כעיסוק מרכזי בחיים.

 

לפרטים נוספים ומידע אודות תוכניות הלימוד הכנסו לאתר מכללת אורנים https://www.oranim.ac.il/sites/heb/pages/default.aspx

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח