טיולים

צפו: מנטה ענק נצפתה בחוף הצפוני באילת

היום (ראשון) נצפתה באילת מנטה ענק נקבה ברוחב 3 מטרים בחוף הצפוני במסגרת פיקוח דייג ודיגום ערכי טבע.

עמרי עומסי פקח יחידה ימית במרחב אילת ברשות הטבע והגנים סיפר: "במסגרת צלילה פיקוח הבוקר הרמתי את הראש ולפתע ראיתי מנטה ענקית שוחה מעלי. שנים אני צולל, ולפני כחודש ראיתי מנטה לראשונה בחיי. היום התצפית הייתה שונה כיוון ששחיתי מתחת למנטה מה שאפשר לזהות שמדובר בנקבה".

עדי ברש דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה ויו"ר עמותת כרישים בישראל: "כשמה כן היא ענקית. המין מנטה ענק הינו המין הגדול ביותר מבין הבטאים ואף נמצא בין חמשת דגי הסחוס הגדולים ביותר (כרישים ובטאים). מנטה ענק מגיעה בדרך כלל לרוחב של 4.5 מטרים בבוגר, אך תועדו מנטות ברוחב של מעל 9 מטרים. כל זאת, מסינון פלנקטון ועל כן המנטה שוחה בגוף המים ומאתרת את הכתמים של יצורי הפלנקטון הקטנים. מנטה הינה משאת נפשו של כל צולל הנכנס למים, אולם באילת תצפית כזאת היא נדירה, ועד היום באיסוף התצפיות של עמותת כרישים בישראל, תועדו רק 14 תצפיות של מנטה מאילת. מנטת ענק נידוגה מסביב לעולם עקב הערך הגבוה של בשרה וסנפיריה והיא מוגדרת היום במצב שימור "פגיע" ע"י האיחוד העולמי לשימור טבע (IUCN)."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אם צילמתם מנטה ענק, כריש או בטאי אתם מוזמנים לדווח לרשות הטבע והגנים בטלפון כוכבית 3639 ולקבוצה כרישים בישראל, ולסייע למחקר ולשימור של דגי הסחוס.דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה ויו"ר עמותת כרישים בישראל.

צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים
צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים
צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים
צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים
צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח