צרכנות

אסף חילו – כיצד משבר הקורונה פגע בתיירות חוץ ופנים

אסף חילו הינו מומחה תיירות בישראל ובחו"ל, לא חוסך במילים על המגפה שכמעט מחקה ענף משגשג: "עשרות אלפי עובדים נשארו באי-ודאות, חלקם הסבו מקצוע וחלקם מתבססים על חל"ת".
מגפת הקורונה גרמה למפולת ששיתקה את ענף התיירות בארץ ובחו"ל, עם הפסדים של מיליארדי שקלים לגורמים בענף, הוצאה לחל"ת, פיטורי עובדים, קריסת עסקי תיירות וחסימת האפשרות לתיירים להגיע לישראל ולישראלים לצאת לחו"ל.

אסף חילו: "עוצמת הפגיעה של הקורונה בענף נמדדת כל פעם מחדש"לאחר מגמת עלייה בשנים האחרונות, בקיץ האחרון 4.5 מיליון תיירים ישראלים טסו לחו"ל, זרם הטסים הזה פסק כמעט לחלוטין בתקופת הקורונה ומומחים רבים מעריכים את הנזק לענף התיירות במיליארדי שקלים שמטפסים בכל חודש.

מומחה בתחום התיירות בארץ ובעולם, אסף חילו, לא חושב שניתן לעצור לחלוטין ענף כל כך גדול כמו התיירות: "כל כך הרבה גורמים תלויים בענף התיירות, שיתוק מוחלט של הענף גורם גם לחברות הגדולות ביותר להרים ידיים ולעצור את הפעילות לאפס מוחלט. כשמדברים על איפוס ענף בסדר גודל כמו התיירות חוץ ופנים, מדברים על פגיעה במשק לאורך שנים רבות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עשרות אלפי משפחות ענף התיירות נפגעו, עובדים הסבו מקצוע

הציבור המרכזי שנפגע בענף התיירות הם העובדים והחברות הקטנות-בינוניות, ישנן חברות שפשטו רגל ועובדים רבים בענף התיירות והתעופה פוטרו או נשלחו אל חל"ת ללא סוף באופק.
אסף חילו רואה בעובדי ענף התיירות כחלק מליבת המשק הישראלי: "מדובר על עשרות אלפי משפחות שתלויות בענף התיירות כדי להחזיק את משק הבית שלהם עומד בכבוד, עובדים בחברות וסוכנויות פוטרו או הוצאו לחל"ת וחלק מהחברות קרסו עקב איפוס ענף כל כך משגשג כמו ענף התיירות". עוד מוסיף חילו: "אני לא בטוח שיש אפשרויות הסבה לכולם וגם לא לרוב. גם אם עובדים מצאו תוכנית הסבת מקצוע, לא בטוח שעובדים ומנהלים וותיקים בחברות תיירות ותעופה יוכלו לבצע הסבת מקצוע אחרי עשרות שנים בענף".

 

אסף חילו מסביר על הפגיעה בציבור הטסים מלבד העובדים בענף התעופה שנפגעו קשה בתקופת הקורונה, ציבור הטסים נפגע פגיעה משמעותית בתקופות עם ביקושים גבוהים לחופשות.
מלבד הצורך בחופשה וברוגע, גם חופש התנועה הוגבל וכיום מדינות רבות מסרבות לקבל ישראלים אל שטחה (עקב תחלואה גבוהה), המדינות שמסכימות לקבל דורשות בדיקות קורונה שליליות, השמירה על הנחיות הקורונה לרוב היא שמירה הדוקה ואפילו עלות הביטוחים לחו"ל עלתה בצורה משמעותית.
אסף חילו לא חושב שצריך לעצור לחלוטין ענף שיודע להתאים את עצמו: "אחד המאפיינים הבולטים ביותר של תיירות חוץ ופנים הוא יכולת ההתאמה של הענף למצב בשוק, מלבד מחירים וחבילות מותאמות תנאי החופשה מתאימים את עצמם כך שיוכלו להשתלב גם בתקופת מגפה הרסנית כמו מגפת הקורונה".

על צורת החופשה שהשתנה מסביר אסף חילו: "אין ספק שלא מדובר באותה חופשה שלפני הקורונה, שמירה על ריחוק ומסכות מגבירות את החשש והדבר משנה את החופשה המוכרת והמשוחררת טרם עידן הקורונה" יחד עם זאת, מוסיף חילו: "האתגר הנוכחי של הענף הוא רמת ביקושים שאמורה להיות גבוהה ונעצרה בגלל הגבלות והנחיות בהתאם לתקופה – ברגע שגלגלי התיירות והתעופה יחזרו להניע בצורה סבירה, כך גם זרם הטסים ואפשרויות החופשה יחזרו במתכונות מותאמות".

המחירים יקרים? טיפ לטסים מאסף חילו כאשר הביקוש גבוה וההיצע נמוך המחיר גבוה, כך למשל, כשמדינת ישראל הודיעה על סגר שני בספטמבר מחירי הטיסות והחבילות ליעדים בודדים בחו"ל הוקפצו למחירים גבוהים במיוחד.
גם בעיר אילת נדמה היה שמשבר הקורונה יוריד את המחירים באופן ניכר, בתקופות יוני עד אוגוסט הביקוש הגבוה במיוחד לחופשה באילת (כאשר לא היו ממש אפשרויות לטוס לחו"ל והקהל הוא שבוי) הובילו את המחירים באילת למחירים הגבוהים המוכרים ביחס למדינות רבות בעולם.
אם אתם מעוניינים למצוא דילים טובים, אסף חילו מספק טיפ לישראלים שמחפשים חופשה זולה בתקופת הקורונה: "מומלץ לחפש יעדים שצמאים לתיירים וכאלו שכלכלתם תלויה בתיירות, אזורים הנחשבים כירוקים ביוון מקבלים ישראלים בדילים משתלמים וככל שישראל והעולם ישתלטו על הקורונה, כך גם ההיצע יגדל והמחירים ירדו".
למרות עליית המחירים באילת, תיירות הפנים בתקופת הקורונה הסתגלה לשינויים וניתן למצוא דילים זולים בהרבה מקיץ אשתקד, ערים מבוקשות כמו ירושלים, תל-אביב וטבריה הורידו מחירים כדי למשוך כמה שיותר נופשים ישראלים.

2 תגובות

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח