חדשות הארץחדשות חוץפוליטי / מדיני

סקר: 71% מהיהודים באירופה חוו תקיפה אנטישמית

71% מהיהודים באירופה חוו תקיפה אנטישמית, כך עולה מסקר שערך האיחוד האירופי בקרב צעירים יהודיים ביבשת, שהוצג היום (שלישי) בוועדת-המשנה לקשרי ישראל והתפוצות, של וועדת העלייה והקליטה. לדברי יושבת ראש ועדת-המשנה, מיכל קוטלר-וונש (כחול לבן), "בתקופה הזו במיוחד חשוב לחזק את הקשר בין ישראל והתפוצות, ולהבין את האתגרים עימם הם מתמודדים. חשוב במיוחד לשמוע את הסטודנטים היהודים, החשים במיוחד את תנודות הלכי-הרוח ואתגרי השעה". דווקא בקמפוסים, האמורים להיחשב מרחב בטוח לחופש הביטוי, יהודים נאלצים להחביא את זהותם. ברחבי צפון-אמריקה נערך מדי שנה "שבוע האפרטהייד הישראלי".

נ', סטודנט באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, סיפר על הקושי של סטודנטים לבחור בין הזהות היהודית לבין תמיכה בישראל, על ההתקפות האנטישמיות בדרכו לקמפוס ובעת השהייה בו, התקפות על יהודים כגזענים, רוצחי-פלשתינאים ופושעים נגד האנושות. ב', סטודנט מאוסטריה, הגיש כי על פי סקר של האיחוד האירופי 71% מהצעירים היהודים ביבשת חוו התקפות אנטישמיות – ולמרות זאת כ-80% מהם מרגישים אירופאים, ל', סטודנטית, תיארה מרצים המציגים את ישראל כמדינת אפרטהייד, אוירה אנטי-ישראלית בקמפוס, הגורמת מחד לסטודנטים יהודים רבים להסתיר את זהותם ומאידך, לאחרים, להבליט את זהותם ולעמוד על דעתם. ש', בוגרת אוניברסיטת קליפורניה, הבליטה את הצורך להגדיר לסטודנטים מהי אנטישמיות וכיצד אפשר, ניתן והכרחי לפעול נגדה.

רות כהן דאר, נציגת משרד החוץ, סיפרו כי בכל השגרירויות פועלים מול השלטונות המקומיים והנהלות האוניברסיטאות למניעת אנטישמיות, ואילו אריאל קלנר (הליכוד) הציע כי אגודות הידידות הפרלמנטריות בכנסת, יפנו למקביליהן כי יפעלו בקרב אגודות הסטודנטים לשיפור האווירה האנטי-ישראלית בקמפוסים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: משה מילנר/לע"מ

תגובה אחת

  1. לא ברור , מדוע צעירים וצעירות יהודים , נשארים באירופה , לאחר מה שהיהודים עברו בתקופה הנאצית , יש מספיק אפשרויות לצעירים במדינת ישראל , מומלץ לצעירים לחזור למדינת ישראל , ולהקים בה את משפחותיהם .

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח