חדשות הארץ

120 קשישים עריריים נמצאו ללא רוח חיים מתחילת השנה: "מי יציל אותם ומי ידאג להם?!"

גופה שנמצאה במצב ריקבון מתקדם נמצאה הבוקר (שני) ברחוב שמשון בירושלים. הקריאה לזק"א הגיעה בעקבות ריח נוראי שדלף לחדר המדרגות. זהו האירוע ה- 16 בירושלים מתחילת השנה.

דודי פינס, מתנדב זק״א שטיפל בזירה, אמר: ״מדובר בגלמוד בן 66 שחי לבדו, כל הבית היה מוזנח ומלא בפסולת ואשפה. השכנים סיפרו לנו שלא ראו אותו זה מספר שבועות ובעקבות הריח הנוראי הזעיקו את המשטרה והכיבוי שפרצו את הדלת. מצאנו את גופת המנוח מוטלת על הרצפה בבית במצב של איבוד צלם אנוש.״

צילום: דוברות זק"א

צוות מורחב של מתנדבי זק״א ירושלים טיפלו בכבוד המת בזירה הקשה. גופת המנוח הועברה למכון אבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות זק"א

יהודה משי זהב יושב ראש זק״א אמר: ״אנו מודאגים מאוד לקראת הסגר שיכנס לתוקפו בסוף השבוע הקרוב. מתחילת שנת 2020 טיפלנו ב120 אירועים מזעזעים של קשישים ועריריים שנמצאו זמן רב לאחר מותם, האירועים האלו חלקם כתוצאה מהסגר הראשון בו עשרות עריריים וגלמודים היו מבודדים מהחברה ומתו לבדם, הם נמצאו רק בגלל הריח הנוראי. מפחיד ומבהיל לחשוב מה יהיו ההשלכות של הסגר השני. מי יציל אותם ומי ידאג להם?! רוב המקרים לא היו מוכרים לרשויות הרווחה, איש לא היה שם בשבילם ברגעיהם האחרונים."

מזק"א נמסר: "120 גופות קשישים ועריריים נמצאו מתחילת השנה במצב של איבוד צלם אנוש ימים ושבועות לאחר מותם. חלקם כתוצאה מהסגר הראשון מפחיד ומבהיל לחשוב מה יקרה בסגר השני. אם יש לכם שכנים בודדים, בדקו בשלומם לפחות פעם ביום ודווחו לרשויות הרווחה."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח