פוליטי / מדיני

ח"כ הורוביץ: נתניהו מחביא את ההסכמים עם בחריין והאמירויות – כי יש לו מה להסתיר

יושב ראש מרצ, חבר הכנסת ניצן הורוביץ, אמר לפני זמן קצר (שני) בישיבת סיעת 'מרצ': "מחר ייחתמו בוושינגטון ראש ממשלת ישראל ושרי החוץ של האמירויות ובחריין על נורמליזציה ביחסים. הרבה מאוד אנשים שואלים מדוע ההסכמים לא הובאו לאישור הממשלה, לא הוצגו בפני הכנסת, ואפילו בוועדת חוץ וביטחון לא התקיים עליהם דיון. נתניהו מחביא את ההסכמים וההסכמות עם בחריין והאמירויות. ומי שמחביא, עושה את זה כי יש לו מה להסתיר. ההסכמות האלה הן לא "שלום תמורת שלום". ההסכמות הללו הן ביטול הסיפוח תמורת נורמליזציה. ידוע לי מגורמים מוסמכים שניתנה הסכמה ישראלית להקפאת בניה בשטחים".

חבר הכנסת הורוביץ הוסיף: "מרצ מברכים גם על הסכמי הנורמליזציה וגם על ביטול הסיפוח, אבל אנחנו סולדים ומגנים את גניבת הדעת ואת הניסיון של נתניהו לנצל את ההסכמים כדי להתכחש לצורך בשלום עם הפלסטינים. כי כמו שאנחנו רואים, בניגוד מוחלט להצהרות של נתניהו, גם ההסכמים הללו שייחתמו בוושינגטון מחר, הותנו באופן מפורש בהתחייבות ישראלית למנוע פעולות בשטחים שיפגעו בסיכוי להגיע לפתרון שתי המדינות. שוב מוכח, בפעם האלף: אין נורמליזציה במזרח התיכון בלי הסכמה ישראלית על פתרון שתי המדינות, ולא יהיה שלום אמיתי בלי השגת הסכם עם הפלסטינים. החיילים שלנו לא מוצבים בדובאי או אבו דאבי, החיילים שלנו מפטרלים סביב ג׳נין, טול כרם וחברון. שלום אמיתי, בטקסים חגיגיים עושים עם השכנים, מתוך נכונות לשלם מחירים. זה השלום המיוחל, זה השלום שיציל חיים".

ארכיון. צילום : דוברות הכנסת – עדינה ולמן

תגובה אחת

  1. יש חולים ויש חולי נפש זה השמאל ובנט וליברמן כל מה שעושים לא טוב אתם לא ישנים בלילה בגלל שביבי מצליח לעשות מה ששנים כל הממשלות בחייהם

Back to top button