חדשות הארץמשפטי/פלילי

שרי המשפטים והכלכלה הנחו לגבש פיתרון למפוני אום אל חיראן

שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, הנחו הבוקר (שני) את מנכ"לי משרדיהם להקים צוות לבחינת הטיפול במפוני אום אל-חיראן. בהתאם להנחיית השרים, הצוות יגבש דרכים להסדרת פתרונות עבור מפוני אום אל-חיראן ויגיש להם המלצותיו בנושא, בתוך שלושה חודשים.

בעקבות אירועי ינואר 2017 בכפר אום אל חיראן, בו נהרגו השוטר ארז עמדי לוי ויעקוב אבו לאקיעאן, סוכם בין התושבים המפונים למדינה, על מעבר התושבים לשכונה 12 בעיירה חורה, כאשר המדינה תכשיר קרקעות ותסייע לתושבים. עם זאת, עד כה טרם הושלם המעבר של כל מפוני אום אל חיראן וזאת בשל חילוקי דעות שונים.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, אשר לאחריותו עברה עם כינון הממשלה, רשות הבדואים, ומנכ"ל המשרד, דוד לפלר, נפגשו עם כניסתם לתפקיד, מספר פעמים עם נציגי הפזורה הבדואית, כאשר בין היתר, עלה נושא זה והחל הטיפול בו, בכדי להשלים את המעבר. כאמור היום, השרים הגדירו את לוחות הזמנים להשלמת התוכנית לטיפול בנושא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר המשפטים, אבי ניסנקורן, אמר: "הדיווחים בעניין מקרה אום אל-חיראן עוררו שאלות בנוגע להתנהלות הפרקליטות והמחלקה לחקירת שוטרים בקשר לאל קיעאן ז״ל והעלו סוגיה חברתית כאובה וחשובה לסדר היום. על כן, ביקשתי מנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, לבדוק את הטענות בעניין זה. עלינו להבטיח שלצד הבדיקה המערכתית, יוכלו מפוני הכפר לשקם את חייהם באופן מיטבי. לכן, יחד עם שר הכלכלה, אשר מופקד גם על רשות הבדואים, החלטתי להקים צוות בראשות מנכ״לי משרדינו, שיבחן כיצד ניתן לסייע בפתרון הקשיים הביורוקרטיים והכלכליים עמם מתמודדים מפוני אום אל-חיראן״.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, אמר: "עם כניסתי לתפקיד השר הממונה על רשות הבדואים, אמרתי שהמפתח לפתרון הוא החזרת האמון בין החברה הבדואית לחברה הישראלית. במהלך החודשים האחרונים נפגשתי עם כל בכירי החברה הבדואית , וגם עם משפחתו של יעקב אבו אלקיעאן שנתנו לי תקווה שהמקרה הטראגי יכול להוות גשר להחזרת האמון. אני מאמין שיחד עם שר המשפטים ניסנקורן, נגבש פתרונות מוסכמים עם תושבי אום אל-חיראן לטובת רווחתם".

ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
Back to top button