בריאותחדשות הארץ

בעקבות מחסור חמור: מד"א קוראים לציבור לתרום דם בדחיפות

שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור הרחב להגיע בדחיפות ולתרום דם, בשל ירידה משמעותית במלאי הדם בישראל. המחסור החמור נגרם בשל הירידה בזמינות האתרים בהן ניתן לבצע התרמות בתקופת הקורונה. כעת, רגע לפני חגי תשרי ובשיאו של גל הקורונה השני – מפרסם הארגון פרטים על עמדות התרמות דם אשר מוצבות בקניונים, בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים ברחבי הארץ ביישומון (אפליקציה) 'מד"א שלי' בסמארטפון, באתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam או בטלפון 03-9101101.

חשוב לזכור כי לדם אין תחליף מלאכותי וכי כל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים שזקוקים לתרומה. בעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת, בעיקר נוכח משבר הקורונה ורגע לפני החג והסגר, נגרם קושי באספקת הדם לבתי החולים שיכול להביא לפגיעה קריטית בפעילות הרפואה השוטפת ולדחיית ניתוחים.

המחסור קיים בעיקר במנות דם מסוג O, ובמנות דם עם Rh שלילי מכל הסוגים (-A-, B-, AB). בשירותי הדם של מד"א פונים , לכל מי שחשים בטוב, עומדים במדדי משרד הבריאות לתרומת דם, וכן מי שחלפו לפחות 28 יום מחשיפה לחולה קורונה מאומת או ממועד ההחלמה מהנגיף לבוא לתרום. המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מאורגנות (מעל 20 אנשים) בשכונות המגורים ובמקומות העבודה יכולים לפנות בנושא לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר: "בערב ראש השנה, בלב משבר הקורונה ובשל מחסור חמור ומדאיג במנות דם – אנו קוראים לציבור להירתם ולתרום למען האחר, על מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק. כל תרומה עשויה להציל חיים ולעזור לאחר. זו העת לעזרה הדדית"

צילום: דוברות מד"א
Back to top button