כלכלה

הביטוח הלאומי: ישנה עלייה בתביעות לנכות מעבודה ופשיטות רגל

בביטוח הלאומי מפרסמים היום (שישי) הנחיות בעקבות הסגר בחגים ומעריכים כי אם בין 200 ל-300 אלף אזרחים יחזרו לחל"ת, העלות הכספית היא בין 920 מיליון ש"ח (200 אלף מובטלים) ל-1.4 מיליארד ש"ח (300 אלף מובטלים) לחודש לטובת דמי אבטלה. מעבר לעלייה בתביעות לדמי אבטלה, להבטחת הכנסה ולקצבת סיעוד, בביטוח הלאומי ציינו כי הם מתחילים לראות עלייה בתביעות לנכות מעבודה (חולי קורונה שנדבקו בעבודה), פשיטות רגל ועוד.

חל"ת חוזר

עובדים שהיו בחל"ת וקיבלו דמי אבטלה, חזרו לעבוד, ויוצאים שוב לחל"ת יהיו זכאים לדמי אבטלה. התנאי היחיד כדי להיות זכאים מחדש הוא שהחל"ת החדש יהיה 14 ימים לפחות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יהיה צורך רק לדווח על החל"ת – אין צורך להגיש תביעה חדשה (התביעה הקודמת שהוגשה מאושרת עד יוני 2021).

הודעה למעסיקים

הביטוח הלאומי יאפשר למעסיקים לדווח על הוצאת העובדים לחל"ת באופן מרוכז בשבוע הבא. ההנחיות כיצד לדווח באופן מרוכז עבור העובדים יפורסמו עד יום שלישי.

מעסיקים שימו לב: נא לחכות להנחיות שיפורסמו בשבוע הבא ולא "לרוץ" לדווח ביום ראשון. אנחנו לא רוצים שזכאות העובדים לדמי אבטלה תיפגע בעקבות דיווח שגוי.

תגובה אחת

  1. מסכנים הם לא יודעים מה מצפה להם בועדות!!! רופאים שמקבלים כסף מהמדינה רק להוריד אחוזי נכות מתואמים בינהם צוחקים עלייך כאילו אתה מנסה לדפוק אותם כל הזמן ובסוף ברוב המקרים אתה מתייאש ואוכל אותה. אל תלכו רק עם אתם עומדים למות

Back to top button