מומלציםמציאת עבודה

איך תמצא עבודה במהירות בעולם החדש

הנסיבות שהשתנו גורמות למעסיקים לחפש היום דברים קצת אחרים אצל העובדים שלהם. אם אתם מחפשים עבודה ללא הצלחה ולא מבינים מה לעשות אחרת, כדאי מאד שתקראו כתבה זו. מוצגים כאן 3 השלבים הקריטיים שיישומם ישים אתכם ראש רשימת ה"נכסים" שהמעסיק ירצה לגייס לשורותיו ויבדל אתכם בגדול ממועמדים אחרים על אותו התפקיד.

צילום: pixabay

הקורונה שינתה את העולם, היא גרמה לנו לעצור מכל מה שעשינו. היא הכריחה אותנו לבחון מחדש את סדרי העדיפויות שלנו, את העבודה שלנו, היא עימתה אותנו חזיתית עם הזוגיות שלנו וסגנון ההורות שלנו אבל יותר מכל היא עימתה אותנו עם תחושת הבטחון הכלכלי שיש לנו
ועם הפשרות שעשינו בחיינו כדי לשרוד.

במדינה שבה יש כ- 800,000 מובטלים, קל מאד להכנס ללחץ, לחרדה ואפילו להיסטריה. בימים אלה גם קל מאד לכל האמונות שאנו סוחבים איתנו, לפעמים בלי שאפילו נשים לב, להרים ראש ולגרום לכל הפחדים המושתקים שלנו להרים ראש ולגרום לנו לפעול מתוך נואשות, לקבל החלטות שלא טובות עבורנו ולהתפשר, להתפשר, ולהתפשר עד שאנחנו מגיעים למצב שאנחנו ממש לא יכולים לנשום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לרגע אל תעשו טעות ותזלזלו בכוחה של אמונה להשפיע על קבלת ההחלטות שלכם, על הרגשות שלכם ואפילו על הבריאות הפיזית שלכם.

הכוח הזה, מתעצם ויכול להפוך להוריקן שבחוויה שלנו מאיים להרוס את חיינו, בעיקר בעיתות משבר, חוסר וודאות אישית וכלכלית, עמימות, ואיום על הערך העצמי והתדמית שלנו.

עידן הקורונה, הוא לפי כל הסמנים מחולל של הוריקן כזה, שהאנושות לא ידעה במאה שנים האחרונות. שאתה ואני לא הכרנו מימינו ולכן אנו עומדים מולו חשופים, פגיעים, חסרי אונים, בדיוק כמו תינוקות שרק נולדו ולא יודעים איך לזחול, ללכת ובוודאי שלא להתמודד עם האיומים שאליהן נחשפו ברגע לידתם.

רק כדי להבהיר, המטרה שלי בכתבה זו אינה להבהיל אתכם עוד יותר, או לייאש אתכם, להיפך. מטרה שלי כאן היא להראות לכם, שיש דרך להתמודד, שיש דרך לא לאבד את הדרך.

שיש לכם את האפשרות, אם מצאתם עצמכם 1 אותם 800,000 דורשי עבודה, למצוא את עבודת החלומות שלכם, בלי להתפשר אלא להיפך עם סיכוי טוב אפילו להשתדרג.

איך?

אני רוצה להציג בפניכם 3 צעדים שאם תפעלו לפיהם, הייאוש והתסכול ייהפכו לנחלת העבר. אתם תחזרו לנשום והכי חשוב תחושת הבטחון, הערך, חווית המסוגלות שלכם וההבנה שאתם נכס יקר שלכל מעסיק יהיה המזל אם תעבדו אצלו, תנסוק לגבהים חדשים. כן, גם בימים אלה ימי הקורונה על 800K דורשי העבודה.

צעד 1: זיהוי אמונות שגויות /לא רלוונטיות

למה הכוונה? כל אמונה שגורמת לכם להרגיש לא מספיק טובים לתפקיד עליו אתם חולמים, יש לסלקה, לאלתר.

לרוב, האמונה הראשונה שיש לשחרר היא זו שאומרת שהדברים ממשיכים להתנהל כמו שהתנהלו עד הקורונה.

תבינו, אנו נמצאים במה שכבר מכונה "העולם החדש". בעולם הזה, גם הדרך בה מעסיקים מגייסים עובדים משתנה.

האמונות הבאות שיש לשחרר קשורות לערך העצמי שלכם ולתרומה שלכם לארגון. אני שומעת מהרבה מאד לקוחות שלי אמונות על זה שהם כבר מבוגרים מידי ולכן אין להם סיכוי, על זה שאין להם מספיק נסיון או לחליפין יותר מידי נסיון, אני שומעת אמונות שאומרות, "יעדיפו מישהו יותר זול על פני.."

לכן, הגיע הזמן לשחרר כל אמונה שמחלישה אתכם ופוגעת בכם בזמן ראיון עבודה או אפילו פוגמות בדרך בה קו"ח החיים שלכם נכתבים.

למעשה, כיום, בגלל המצב והנסיבות, הדגש של מעסיקים הוא יותר על יכולות כמו גמישות, יצירתיות, אחריות, יכולת עבודה עצמאית, אמינות מוטיבציה וכו' ופחות על נסיון או גיל.

בדיוק אתמול שמעתי ממעסיק כמה חשובה לו עניניות, כנות ועניין בתחום. לכן הוא בחר להעביר לשלב השני במיונים דווקא בחור שהודה שאין לו נסיון בתחום אבל שהתחיל ללמוד את הנושא ושזה ממש מעניין אותו.

שלב 2- הוא ספירת מלאי של היכולות, הכישורים והכשרונות שלכם.

תשאלו עצמכם בכנות: במה אני טוב? מה מעניין אותי? למה יש לי תשוקה? רשימת הדברים שיעלו לכם, היא רשימת החוזקות שאין ראיון שפוסח על שאלה בענינן ויותר חשוב, זה יספק לכם תובנות ובטחון גדולים יותר לגבי מה שיש שלכם להציע למעסיק הבא שלכם. למשל, לקוחה שלי שהלכה לראיון עבודה לתפקיד שלא מילאה כמותו מעולם קודם- הציגה בבטחון, כיכולת מרכזית את יכולת האינטגרציה שלה בין ממשקים ומחלקות שלפעמים יש ביניהם ניגודי אינטרסים.
התוצאה- הם ממש התלהבו ממנה ונתנו לה הצעה ושכר שלא חלמה לקבל עד שהתחלנו לעבוד יחד. כלומר,

שלב 3 – עליכם למצב עצמכם כנכס- כאן אתם גורמים למעסיק פוטנציאלי, "להזיל ריר" למחשבה שתבואו לעבוד אצלו. כי הוא כבר רואה בעיני רוחו את תרומתכם לעסק.

איך תעשו את זה? על ידי, יישום 2 הסעיפים הקודמים, בנוסף, להבאת אנרגטיות, בטחון, ישירות, פתיחות ונינוחות גם מול דברים שאתם יודעים פחות טובים בהם.

צילום: pixabay

לסיכום, אם אתם רוצים להצליח בראיונות עבודה ורוצים לשלוח קו"ח שעובדים, (למרות גיל/נסיון וכו') אתם חייבים להיות באנרגיות המתאימות- חיוביות, אמונה ביכולת שלכם להצליח, אמונה שאתם טובים ובעלי ערך. מה שמאד יעזור לכך זו ההכרה בערך הפוטנציאלי שלכם לארגון (בלי להופיע כשחצנים ויהירים) והוודאות הפנימית שאתם נכס.

כל אלה ישפיעו בוודאות על איך תשבו ראיון, איך תגיבו ואיך תתפסו על ידי המראיין הפוטנציאלי ובהמשך על טיב חוזה ההעסקה שתקבלו והשכר יוצע לכם.

בהצלחה!

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח