חדשות הארץ

ראש אגף התקציבים באוצר התפטר, השר כ"ץ: פעל באופן בוטה נגד הממשלה

הממונה על התקציבים באוצר, שאול מרידור, הודיע היום (ראשון) לשר האוצר ישראל כ"ץ כי החליט לסיים את תפקידו. בהודעה ששלח לשר כתב מרידור כי "במשך החודשים האחרונים, וביתר שאת במהלך השבועות האחרונים, היכולת לבצע את תפקידי כראש אגף התקציבים הפכה לבתי אפשרית. לצערי, אתה לא מאפשר לי ולמשרתי ציבור רבים אחרים באגפים השונים במשרד האוצר ובמשרדי ממשלה אחרים, לעשות את מה שאנחנו יודעים לעשות – לגבש, להציע, לנתח ולבקר צעדי מדיניות אשר יאפשרו למשק הישראלי לצלוח את תקופת המשבר הכלכלי הקשה הפוקד אותו, לצד תמיכה במאמץ הלאומי לטיפול יעיל במגפת הקורונה".

עוד הוסיף מרידור במכתבו: אני שואל את עצמי מזה תקופה מהו הדבר הנכון לעשות. גם כשהיו כאלה שכינו אותי ואת חבריי "מחבלים" וניסו לייצר דה-לגימיציה לדעות מגוונות בשירות הציבורי – עמדתי איתן (התקפות בהן לא זכינו לגיבוי ממך). גם כשהמאבק הפך אישי ומכוער, תוך שימוש ברשתות החברתיות וב"שופרות" שונים היה לי ברור שהמתקפות האישיות נגדי מתגמדות לעומת החשיבות שאני מייחס לשליחות הציבורית אותה מילאתי בימים לא פשוטים אלה לכלכלה הישראלית.

אולם בימים האחרונים, ואחרי שנחצו עוד ועוד קווים אדומים, ורוסקו כללים אלמנטריים של התנהלות תקציבית וכלכלה נכונה, החלטתי שאיני יכול עוד להיות חלק מהמערכת ולתת לגיטימציה לסדרת החלטות שגויות: החלטות שאינן לוקחות בחשבון את ההשלכות ארוכות הטווח והשפעתן על כלכלת המדינה ועל חיי האזרחים, והתמריצים שהן מייצרות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איני יכול לתת יד להתנהלות הקלוקלת המתקיימת במהלך החודשים האחרונים, שכל אזרחי ישראל ישלמו עליה בשנים הבאות מחיר כבד".

שאול מרידור. צילום: משרד האוצר.

השר כ"ץ הגיב לדברים ואמר: "מאז כניסתי לתפקיד הענקתי גיבוי רחב לצוות המקצועי באוצר ובכללו לשאול מרידור , כפי שעשיתי בכל תפקידי בעבר. לצערי לאחרונה מתוך שיקולים פוליטיים צרים החל מרידור לפעול באופן בוטה וגם פומבי נגד מדיניות הממשלה ונגד המדיניות שהובלתי במשרד האוצר, ולכן פרישתו מתפקיד ראש אגף התקציבים היא מהלך נכון ומתבקש. בכוונתי להביא בהקדם מחליף ראוי ומקצועי לתפקיד שיסייע לי ולממשלה בקידום המדיניות הכלכלית בתקופה מאתגרת זו."

שאול מרידור (42), המכהן כיום , כיהן בשורה ארוכה של תפקידים באגף התקציבים במשרד האוצר החל משנת 2002 ועד לסוף שנת 2013. בתפקידו הקודם כיהן כמנכ"ל משרד האנרגיה וקודם לכן כיהן מרידור כסגן הממונה על התקציבים האחראי על תחומי התשתיות (אנרגיה, מים, תחבורה וחקלאות).

מרידור סיים לימודי תואר ראשון באוניברסיטה העברית בתוכנית המצטיינים בתחומי הפילוסופיה, הכלכלה ומדעי המדינה (פכ"מ). מרידור מתגורר בירושלים, נשוי ואב לארבעה.

תגובה אחת

  1. השר הממונה ,הוא המחליט והוא הכתובת . מכתבים המתפרסמים בתקשורת
    הם הוכחה לכך שהבעיה אינה מקצועית אלא פעולה אנטי השר ממניעים , בעיקר פוליטים .

Back to top button