חדשות הארץ

15,000 בני אדם מפגינים נגד רה"מ נתניהו בירושלים

15 אלף בני אדם מפגינים בשעה זו (שבת) מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים ומול ביתו הפרטי בקיסריה. זהו השבוע העשירי ברציפות בו מתקיימות ההפגנות. אל ההפגנה מול מעון ראש הממשלה צעדו יותר מאלף מוחים מגשר המיתרים בעיר, זאת למרות שלטענת המשטרה צעדה זו לא תואמה עם הגורמים הרלוונטיים – אך כוחות המשטרה התירו למוחים לקיים את התהלוכה. בעת הצעידה חסמו המפגינים את תנועת הרכבת הקלה ברחוב יפו בעיר, אך כוחות המשטרה הפנו אותם לרחובות צדדיים והרכבת שבה לפעילות לאחר זמן קצר. קבוצה של עשרות חסידי ברסלב הצטרפו למחאה נגד ראש הממשלה בשל מדיניותו, לטענתם, לא לאפשר את כניסתם לאוקראינה לקראת ראש השנה אל קברו של ר' נחמן בעיר אומן.

המוחים הניפו שלטים שקראו: "הדמוקרטיה היא כרסום יסוד האלימות", "עוצרים את נגיף הדיקטטורה", ו- "מתי תתעסקו בנו במקום בעצמכם?". כמו כן קראו המוחים "שוחד, מרמה והפרת אמונים", ו- "הון, שלטון, עולם תחתון".

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר: "אנו נחושים לממש את זכותנו לקיים מפגן דמוקרטי מול ראש ממשלה כושל ומושחת שחייב ללכת", נמסר. "אסור שמופע האימים של המשטרה יחזור על עצמו. לא נעבור לסדר היום על אלימות, מעצרי שווא ופיזור ההפגנה בניגוד לחוק. משטרת ירושלים עושה הכל כדי להתעמר במפגינים ולחבל במחאה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהתאם להחלטת בג"צ (5078-20), ולאחר שהמפגינים לא חדלו בעצמם את הקמת הרעש, משטרת ישראל כרזה להם שיש להפסיק את השימוש בכלי הרעש שכללו מגפונים, תופים, צופרים. לאחר שהמפגינים לא נענו לבקשת המשטרה השוטרים החלו לאכוף את פסיקת בג"צ, ולהפסיק את הרעש.

Back to top button