מציאת עבודה

מחפשים עבודה? קבלו טיפים שיסייעו לכם לגבור על שאר המועמדים

איך מבליטים את קורות החיים שלנו? איך מקפיצים אותם לראש מערכת הסינון? תכונות שצריך להדגיש וכמה חשוב להוסיף פרטים אישיים מעניינים בקורות החיים שלנו.

וירוס הקורונה תקף אותנו לא רק בריאותית אלא פגע פגיעה קשה מאוד בשוק העבודה. בימים אלו מספר דורשי העבודה והנמצאים בחל"ת עומד על כחצי מיליון איש, הופכת המשימה של חיפוש העבודה ומציאתה לאתגר של ממש.

כדי שנצליח להיות האחד מתוך אלו שיזכו לקבל טלפון מ"אריאלה ", ממעסיק שמעוניין לזמן אותנו לראיון עבודה, עלינו להשקיע בהכנת קו"ח מקצועיים שיביאו לידי ביטוי בצורה המקסימלית ביותר את היכולות שלנו, את הניסיון המקצועי שיש לנו, והכי חשוב את המוטיבציה העצומה שאנחנו מביאים איתנו למקום העבודה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בבואנו להכין קו"ח, עלינו להתמקד בדבר אחד: מה המעסיק מצפה לראות בקו"ח ובפניה שלנו אליו? מה ידליק לו את הניצוץ בעיניים? מה יגרום למעסיק להחליט ולומר דווקא את המועמד/ת הזה אני רוצה בארגון שלי? איך נגרום לקו"ח שלנו לדבר במקומנו ולהניע את המעסיק לפעולה ובסופו של דבר ליזום שיחת טלפון וזימון לראיון עבודה.

לדברי יצחק טיקוצקי, מנכ"ל חברת קריירה המתמחה בליווי ומציאת תעסוקה, קודם כל חשוב שניכנס לנבכי ראש המעסיק ולהבין איך מתקבלת ומתבשלת החלטה בראשו. מעסיק מבחינתו הדבר הראשון שהוא בוחן מעבר לבדיקת פרופיל ראשונית והתאמה מקצועית הינו מוטיבציה ונאמנות.

מעסיק ישמח לקבל עובד/ת שתשדר אנרגיות ומוטיבציה עצומה להצלחה ולקדם את יעדי הארגון או בית העסק. לצורך כך חשוב לצרף לקורות החיים מכתב מקדים בגוף המייל. פניה אישית קצרה וממוקדת למעסיק, המסבירה למה מומלץ לו לזמן דווקא אותנו לראיון. חשוב להביא לידי ביטוי בפנייה זו כמה מילים אישיות על הרקע המקצועי שאתם מביאים שיכול להתאים בצורה מדויקת לפרופיל המשרה המוצעת.

חשוב לזכור כי בשונה מקורות החיים שנשלחים באופן גנרי לרוב לכלל המעסיקים המכתב המקדים הינו ייחודי ומותאם למעסיק. חשוב להדגיש בפניה זו את המוטיבציה שלנו למשרה וכן מהי הרוח החדשה שנביא אל הארגון.

עוד ממליץ טיקוצקי כי מי שמגיע לראיון עבודה כדאי שיערוך תחקיר מקדים על מקום העבודה אליו אנו מגיעים. חשוב שהמעסיק ישמע שאנחנו מכוונים לעבודה בחברה זו, בעלי רצון להשתלב בפעילותה ולהיות חלק מהמוניטין וההצלחה שלה. מומלץ ככל הניתן להצטייד בנתונים על פעילות החברה, נחמיא למעסיק על המוניטין של הארגון, ונגרום למעסיק להבין, שאנחנו מכוונים לעבודה לטווח ארוך.

טיקוצקי מציין כי "מציאת מקום עבודה חדש הופך לאתגר משמעותי. למרות המחשבה כי דורשי העבודה ישמחו לעבוד בכל עבודה שימצאו. רבים מדורשי העבודה והחוזרים מחל"ת מבקשים לנצל את ההזדמנות שנוצרה ולשדרג את מעמדם ואת כושר ההשתכרות שלהם. או לחילופין לבחור במסלול של עבודה חלקית או עבודה מהבית עד לשוך הסערה."

להלן מספר תובנות נוספות בכל הקשור לחיפוש עבודה

1. הגדירו לעצמכם מה תחום העיסוק שלכם ובמה אתם מוכשרים. חשוב לחפש עבודה שמתאימה ליכולות שלכם ולניסיון אותו אתם מביאים מעבודות קודמות. ואיזו עבודה תתאים לכם. חשוב להצמד לתחום הראלי.

2. הגדירו את מבחן ההכנסה שתוכלו לחיות איתו. הטלטלה בשוק העבודה גרמה לשינויים בתעריפי השכר המוצעים ולעיתים נדרשת התפשרות גם בנושא זה. חשוב לזכור כי משרות עם דרישה לניסיון מועט בשנים או משרות חלקיות יהיו משרות בתמחור נמוך יותר.
חשבו על הטווח הקצר, הבינוני והארוך. האם מדובר על משרה עד יחלוף זעם או שזו משרה בה תרצו להשאר שנים ארוכות.

3. רעננו את רשימת הממליצים שלכם והתאימו ממליצים לכל משרה על פי תחום. ממליצים בעלי שם או מוניטין מקצועי עימם עבדתם יסייעו לכם לחצות את משוכת המיון טוב יותר.

4. הציגו בקורות החיים שלכם את המקצועיות שלכם. והתאימו אותם לדרישות המשרה הרלוונטית.

5. במידה ויש לכם תחביבים ייחודיים, פעילות התנדבות שביצעתם למען הקהילה או עיסוקים מעניינים נוספים שלבו אותם בקורות החיים. הדבר מציג רובד נוסף באישיות מחפש העבודה.

6. במידה והגעתם לראיון עבודה חשוב לזכור להתכונן אליו, ולהכיר את החברה היטב. מעסיקים ישמחו להעסיק עובדים שמפגינים ידע ובקיאות בתחום העיסוק של החברה. כך שהקליטה שלהם הופכת להיות קלה יותר.

טיקוצקי מסכם את הדברים ומציין כי תהליך חיפוש העבודה במיוחד עתה יתקיים בכמה שלבים ואנשים ימצאו את עצמם משלבים בין עבודות שונות. יתכן והיקפי המשרה ישתנו כדי לאפשר יותר משרות במשק, אך בסופו של התהליך יחזור המשק לשגרה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח